رفع تصرف ۶ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان دماوند در ایام نوروز ۱۴۰۲ از دست زمین‌خواران

۶ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان دماوند در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ از دست زمین‌خواران رفع تصرف شد.

حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در پلاک‌‌های موسوم به آردینه، عباس‌آباد، سربندان، سرخده، مغانک و زره‌در رفع تصرف شدند.

وی افزود: این ۲۹ فقره تخریب ساخت‌ سازهای غیرمجاز در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور با اخذ دستورات مقامات حوزه قضایی دماوند و رودهن جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و عوامل انتظامی شهرستان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند بیان کرد: در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز و غرس نهال از جمله احداث بنا، دیوارکشی و فنس‌کشی کرده بودند.

شکری گفت: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جزو انفال و متعلق به بیت المال مردم است، اداره منابع طبیعی با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا