رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند:

رشد ثبت نام دانش آموزان مدارس غیردولتی دماوند با توجه به امکانات مناسب و آموزش‌های مجازی

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند از رشد ثبت نام دانش آموزان با توجه به امکانات مدارس غیردولتی و آموزش‌های مجازی خبر داد و گفت: سالانه 200 تا 250 نفر در کلاس‌های سوادآموزی مشغول هستند.

به گزارش پایگاه خبري تارود دماوند، مهرداد پورفتحی در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند اظهار کرد: بسیاری بر این تصور بودند که با وجود کرونا از مدارس غیردولتی استقبال نمی‌شود اما در سال گذشته استقبال بسیار خوبی از این مدارس شد.

وی افزود: با توجه به امکانات مدارس غیردولتی و آموزش‌های مجازی رشد ثبت نام دانش آموزان در سال گذشته مطلوب بود و امسال نیز ثبت نام ها به خوبی انجام می‌شود اما تلاش خواهیم کرد کیفیت آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی یکسان شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: امسال در خصوص شروع سال تحصیلی طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، احتمالا مدارس حضوری خواهند بود اما باز هم تصمیم نهایی در هفته های آخر شهریور اتخاذ خواهد شد و هر تصمیمی که توسط وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا مبنی بر حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس اتخاذ شود را در نیمه دوم شهریور اعلام خواهیم کرد.

پورفتحی ادامه داد: مدارس غیردولتی مشکلات خاص خود را در فضای آموزشی و روابط با سازمان‌های مختلف دارند که در شورای آموزش و پرورش مصوب شد که طی جلسه‌ای بخشی از مشکلات این مدارس را برطرف کنیم.

*23 مدرسه غیردولتی در شهرستان دماوند وجود دارد

وی تصریح کرد: در شهرستان دماوند 23 مدرسه غیردولتی وجود دارد علاوه بر مشکلات این مدارس در دوران کرونا، آموزشگاه‌های زبان و آموزشگاه‌های علمی نیز به علت کرونا دچار ضربه‌های مالی شدند که امید است این مشکلات برطرف شوند، از دستگاه‌های ذیربط درخواست داریم در حوزه آموزش به این آموزشگاه‌ها که از آموزش و پرورش مجوز دارند، کمک کنند.

*با توجه به مهاجرپذیر بودن آمار دقیقی از درصد بی‌سوادی در دماوند نداریم/ سالانه 200 تا 250 نفر در کلاس‌های سوادآموزی مشغول هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در خصوص سوادآموزی بیان کرد: با توجه به اینکه دماوند یک منطقه مهاجرپذیر است، آمار دقیقی از درصد بی‌سوادی در دماوند نداریم اما سالانه 200 تا 250 نفر در کلاس‌های سوادآموزی مشغول به تحصیل شده و با سواد می‌شوند.

پورفتحی اضافه کرد: از تمام مردم و مسئولان که افراد بی سواد را می‌شناسند درخواست می‌کنیم که این افراد را به بخش سوادآموزی آموزش و پرورش معرفی کنند تا در شهرستان دماوند هیچ فرد بی سوادی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا