راهیابی دانش‌آموز رودهنی به مسابقات رباتیک جهانی

رئیس آموزش و پرورش رودهن‌ از راهیابی دانش‌آموز نخبه و مخترع دبستان هموطن۲ رودهن به مسابقات رباتیک جهانی دانش‌آموزی و کسب مقام سوم کشوری هشتمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی، خبر داد.

زهرا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود  اظهار داشت: امیر مهدی خورده‌پا دانش آموز نخبه رباتیک در مدرسه هموطن ۲ رودهن موفق به راهیابی به مسابقات رباتیک جهانی۲۰۲۳ شد. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه در سطح کشور و ایجاد زمینه‌های لازم برای شکوفایی استعدادشان در صحنه‌های بزرگ‌تر است و از این دانش‌آموزان به پاس همت جهادی‌شان در عرصه علم باید تقدیر شود.

وی بیان کرد: این دانش‌آموز نخبه با حضور ارزشمند خود در هشتمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی و کسب مقام سوم کشوری و راهیابی به مسابقات جهانی که تبلور روحیه کاوشگری در علم و دانش و مرهون تلاش مستمر، هدفمند و متعالی او بوده مورد تقدیر قرار می‌گیرد ، چرا که امید انقلاب و پیشرفت کشورمان در دستان همین نوجوانان اندیشمند، خلاق و پیشرو است و امید است در سایه الطاف الهی و تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) و در سایه فرمایشات ولی امر مسلمین، شاهد شکوفایی بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای فرزندانی چون امیرمهدی در عرصه های علمی باشیم.

لازم به ذکر است هشتمین دوره مسابقات روبوتیکاپ دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی در دانشگاه تهران برگزار شد. این مسابقات با شرکت ۹۲۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز ، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در اردیبهشت برگزار شد.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۳ را کسب می کنند.

پس از داوری‌های انجام شده امیرمهدی خورده‌پا دانش‌آموز دبستان هموطن۲ رودهن موفق به کسب مقام سومی شده و به مسابقات جهانی رباتیک راه یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا