معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

راهکار برون‌رفت از مشکلات شهرداری‌ها جذب سرمایه‌گذار است/ حجم مطالبات شهرداری‌ها از سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان بسیار زیاد است

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه راهکار برون‌رفت از مشکلات شهرداری‌ها جذب سرمایه‌گذار است، گفت: حجم مطالبات شهرداری‌ها از سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان بسیار زیاد می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی شیوا  در اولین نشست هماهنگی امور شهری و روستایی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: شهرداران از ایثارگرترین مردم هستند، زیرا حجم اقتدار شهرداری‌ها با مسئولیت آنها هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: حدود 300 وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده اما اقتدار لازم برای انجام این مسئولیت‌ها به آنها داده نشده است؛ در واقع راهکار برون‌رفت از مشکلات شهرداری‌ها جذب سرمایه‌گذار است اما تا زمانی که نگاه غالب به شهرداری‌ها حاکی از اعتماد نباشد جذب سرمایه‌گذار امری آسان نخواهد بود.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: موضوع دیگر بودجه ناکافی از محل اعتبارات تملک دارایی است، اگر دغدغه جلب درآمد شهرداری‌ها بیشتر از برنامه‌ریزی باشد قاعدتا دچار روزمرگی می‌شوند.

شیوا اضافه کرد: همچنین حجم مطالبات شهرداری‌ها از سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان بسیار زیاد است و به موجب قانون به عنوان دستگاهی اقتصادی تعریف شدند که ایجاد درآمد پایدار و ارائه خدمات کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا