راه‌اندازی مجهزترین مراکز آزمایشگاهی شرق استان تهران در دماوند با همت خیرین/ تدابیر لازم جهت راه‌اندازی فاز اول 20 تختخوابی بیمارستان فاطمه زهرا(س) دماوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه‌اندازی مجهزترین مراکز آزمایشگاهی در شرق استان تهران با همت خیرین در شهرستان دماوند  خبر داد و گفت: تدابیر لازم جهت راه‌اندازی فاز اول 20 تختخوابی بیمارستان فاطمه زهرا(س) دماوند اندیشیده شده است.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: با همت خیرین یکی از مجهزترین مراکز آزمایشگاهی در شرق استان تهران افتتاح و از نظر لجستیکی و تجهیزاتی و ساختاری شکل مناسبی به خود گرفته است.

وی افزود: این آزمایشگاه نقطه کانونی برای کنترل کیفیت آزمایش خواهد بود و با توجه به تجهیزات بسیاری که با پیگیری نماینده شهرستان دماوند فراهم شده امروز شرایط مطلوبی برای این آزمایشگاه در بیمارستان فاطمه زهرا(س) مهیا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: خوشبختانه این آزمایشگاه تقریبا به یک آزمایشگاه مرجع در این منطقه تبدیل شده و می‌تواند نیازهای متنوع آزمایشگاهی را برآورده کند.

زالی گفت: تلاش پرسنل بر این است که هیچ نمونه آزمایشگاهی از منطقه خارج نشود و توان علمی و تجهیزاتی به گونه‌ای طراحی شود که همه نیازهای آزمایشگاهی منطقه در همین بیمارستان تامین شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که به صورت پایلوت در ذیل کاری قرار گرفته این است که با توجه به اینکه تعدادی زیادی از افرادی که در روستاها و مناطق پراکنده شهر سکونت دارند، افراد مسنی هستند و امکان مراجعه آنها به آزمایشگاه و انجام تست دشوار است، طرح‌ها و تورهایی راه اندازی شده‌اند تا نیاز آزمایشگاهی چنین افرادی را در محل سکونت تامین کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: به نظر می‌رسد از قِبل این امکانات زیرساختی پشتیبانی و آزمایشگاهی در این بیمارستان بسیاری از نیازهای مهم مردم ضمن بالا بردن کیفیت خدماترسانی رفع خواهد شد.

زالی گفت: یکی از مسائل در راس آزمایشگاهی استقرار کامل کیفیتی با دقت بسیار بالاست که خوشبختانه این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: امید است سایر بخش‌های بیمارستان همچون بخش‌های جراحی و بستری با همین کیفیت راه اندازی شده و نیازهای مردم مستقیما پاسخ داده شوند.

*بیمارستان فاطمه زهرا(س) جایگاه ممتازی در بین مردم منطقه دماوند دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: بیمارستان فاطمه زهرا(س) جایگاه ممتازی در بین مردم منطقه دماوند دارد و تلاش می‌کنیم با رفع نیازهای لجستیکی و ساختاری و… بتوانیم هزچه زودتر خدمات را به مردم ارائه دهیم.

زالی ادامه داد: خوشبختانه شرایط ارائه خدمات در این بیمارستان به گونه‌آی طراحی شده که با همپوشانی مناسب با بیمارستان سوم شعبان عملا در مدار خدمت رسانی به صورت همپوشانی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: بیمارستان فاطمه زهرا در 3 ماهه ابتدای سال بیش از 50 هزار مراجعه کننده سرپایی داشته است که نشان می‌دهد این بیمارستان جایگاه ممتازی در شهر دارد.

*بیمارستان فاطمه زهرا(س) دماوند در 3 ماهه ابتدای سال بیش از 50 هزار مراجعه کننده سرپایی داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: خدمات درمانی و بستری باید به صورت یکپارچه ارائه شود که برنامه راهبردی نیز همین است، فاز اول که 20 تختخوابی دیده شده تدبیر مناسبی است و ما نیز در این مهم کمک می‌کنیم.

زالی تصریح کرد: درآمد اختصاصی چندبرابری بیمارستان نسبت به بهار سال 99 را شاهد هستیم وحجم قابل توجه مراجعین سرپایی می‌تواند سرمایه خوبی برای توسعه آتی بیمارستان باشد.

*بخش‌های بستری و اتاق عمل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند با کمک خیران افتتاح می‌شود

سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شریف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در آذرماه سال 1400 در خلال افتتاح درمانگاه تخصصی پیش بینی کرده بودیم که در پایان تیرماه 1401 آزمایشگاه نیز افتتاح می‌شود که البته امروز با چند هفته تاخیر این مهم اجرایی شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال جاری بخش‌های بستری و اتاق عمل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) نیز با کمک خیر افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع هزینه ساختمان و تامین تجهیزات آزمایشگاه مبلغ 10 میلیارد تومان شد که از محل کمک‌های خیرین و بخشی توسط هیات امنا تامین گردید.

انتهای پيام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا