سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند خبر داد؛

راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان دماوند/ هزینه‌های ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش صندوق بیمه سلامت ايرانيان قرار می‌گیرند

سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند از راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در این شهرستان خبر داد و گفت: هزینه‌های ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش صندوق بیمه سلامت ايرانيان قرار می‌گیرند.

پرویز بخشی کزج در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود ضمن تبریک نوروز، ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی با اشاره به جزئیات راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از شهروندان واجد شرایط خواست ضمن ثبت‌نام به صورت غیرحضوری در سایت شهروندی بیمه سلامت به آدرس سایت www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.

وی افزود: مراجعین با ورود به سایت شهروندی بیمه سلامت، قسمت درخواست حمایت دولت و سپس بیماری صعب العلاج شده و نسبت به ثبت‌نام بیماری خود اقدام نمایند و یا به نماینده بیمه سلامت مستقر در بیمارستان سوم شعبان دماوند مراجعه نمایند.

سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند تصریح کرد: تمامی شهروندان ایرانی که دارای یکی از بیمه‌های پایه شامل بیمه سلامت ایران، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هستند، می‌توانند وارد این سامانه شده و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند و در صورت نداشتن هرگونه پوشش بیمه‌ای نسبت به ثبت‌نام در سامانه شهروندی و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد قرارداد در شهرستان‌های دماوند و پردیس و شهرهای بومهن و رودهن اقدام نمایند.

بخشی کزج بیان کرد: این صندوق طبق قانون از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۱ در سازمان بیمه سلامت ایران برای جبران هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج راه‌اندازی شده که شامل ۱۰۷ بیماری از جمله بیماری‌های خاص ام اس، هموفیلی، تالاسمی، همودیالیز و دیالیز صفاقی و بیماران صعب العلاج انواع سرطان‌ها انواع پیوندهای عضو بیماری‌های التهابی روده بیماران نادر بیماران قلبی، آسیب های نخاعی سوختگی هپاتیت هیدروسفالی، سکته مغزی، بیماران پارکینسون، بیماران روانی مزمن اتیسم، بیماران قلب و عروق، ناباروری و … است.

*صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص بیمه سلامت ايرانيان ۵۹ خدمت توانبخشی و بهزیستی را تامین هزینه می‌کند

وی ادامه داد: ۵۹ خدمت شامل توانبخشی، بهزیستی و بیمارانی که در تامین هزینه‌ها مشکل دارند، می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند بیماران می‌توانند با کسر هزینه‌های بیمه پایه و تکمیلی، ما بقی هزینه‌های انجام شده را از این صندوق با در دست داشتن مدارک پرداختی بیمه پایه درخواست نمایند بیمه شده می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی و یا دفاتر پیشخوان طرف قراردادو یا به اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند نسبت به ثبت‌نام بیمه سلامت همگانی اقدام نماید.

*مراکز توانبخشی شهرستان‌های دماوند و پردیس نسبت به عقد قرارداد با بیمه سلامت ايرانيان اقدام کنند

سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند ضمن درخواست از مراکز توانبخشی خصوصی شهرستان‌های دماوند و پردیس درخواست کرد نسبت به عقد قرارداد با بیمه سلامت ايرانيان اقدام نماید.

بخشی کزج گفت: در این رابطه ۵۹ خدمت توانبخشی شامل اختلالات گفتاری، کاردرمانی، طراحی و ساخت عینک، کم بینایی، چشم مصنوعی، سمعک، شنوایی سنجی، توانبخشی برای ستون فقرات، توانبخشی ریوی، بریس لگن، بریس زانو و .. می‌باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا