رانش زمین در جاده کیلان – ایوانکی ترمیم می‌ شود

پس از گذشت 30 سال، قطعه زمین رانشی در جاده کیلان – ایوانکی توسط شهرداری کیلان بازسازی می‌ شود.

13930805000922_PhotoL

به گزارش تارود، یکی از مشکلات اساسی که مردم شهر کیلان و مسافران گذری از این شهر به سمت استان سمنان و ایوانکی داشتند، وجود زمینی رانشی در ابتدای ورودی جاده شهر کیلان از سمت محله ساران بود که همواره ناهمواری‌های زیادی را به وجود می‌آورد.

در این بین، با وجود اینکه این قطعه راه بارها توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند و شهرداری کیلان بازسازی شده بود اما متأسفانه طی مدت کوتاهی با بارش باران یا برف به طور مجدد این زمین رانش و نشست پیدا می‌کرد و مشکلات زیادی برای خودروها به وجود می‌آورد.

این جاده در اختیار اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند بود و بودجه لازم برای رفع این مشکل وجود نداشت و پس از واگذاری به شهرداری کیلان، بعد از 30 سال این قسمت از جاده ایوانکی به سمت شهر کیلان به طور اساسی در حال بازسازی است.

13930805000920_PhotoFree

یکی از بازدیدهای امروز مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران در سفر یک روزه به شهر کیلان همین طرح بود که شهرداری و شورای اسلامی شهر کیلان بابت رفع این مشکل 30 ساله از سوی سیدمرتضی سلیم‌آبادی، مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

شهردار کیلان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کیلان با بیان اینکه این قسمت از جاده 30 سال مشکل رانشی داشت، اظهار کرد: خوشبختانه اکنون در حال رفع این مشکل هستیم و عملیات خاکبرداری آن را آغاز کردیم.

سیدجلیل چوبداری با بیان اینکه امیدواریم پس از 30 سال مشکل رانشی این زمین رفع شود و دیگر خطری برای مسافران و خودروها وجود نداشته باشد، تصریح کرد: این قسمت زمین با استفاده از سنگ و سیمان، بتن می‌شود و برای اجرای این پروژه، ناظران فنی بر عملیات اجرایی آن نظارت دارند.

همچنین رئیس ستاد راه و ساختمان استانداری تهران در این خصوص با اشاره به نوع سنگ‌های این قطعه زمین گفت: این نوع سنگ‌ها دارای ترکیب خاصی هستند و وقتی آب به آنها می‌رسد، حالت صابونی پیدا می‌کند.

محمدرضا جوادی‌مقدم ادامه داد: به همین علت، این سنگ‌ها حالت فیزیکی و مکانیکی خود را از دست می‌دهند و رانش پیدا می‌کند و وقتی که آب‌ آنها گرفته می‌شود، به طور مجدد همچون سنگ، سفت می‌ شوند.

منبع: فارس

لنتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا