دیدار جمعی از اعضای خانه نخبگان شهرستان دماوند با اعضای شورای اسلامی شهر کیلان/ تاسیس خانه نخبگان نوید بخش شکل‌گیری ارتباط نظام مند نخبگان با سطوح مدیریتی و اجرایی شهرستان دماوند است

روز گذشته نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر کیلان با اعضای خانه نخبگان شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، این دیدار که با حضور علیجانی مدیر خانه نخبگان دماوند و جمعی از اعضای این نهاد و به میزبانی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کیلان برگزار شد، موضوعاتی همچون، توسعه تعاملات مدیریت شهری کیلان با خانه نخبگان شهرستان دماوند، ارائه راهکارهای عملی جهت حل مسائل کلان، توسعه ظرفیت‌های گردشگری، احداث شده ژئو پارک کیلان و…. مورد بررسی قرار گرفت.

تاسیس خانه نخبگان نوید بخش شکل‌گیری ارتباط نظام مند نخبگان با سطوح مدیریتی و اجرایی شهرستان دماوند است

حجت اله شیرمحمدکریمی نایب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کیلان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تاسیس خانه نخبگان شهرستان دماوند اظهار داشت: تاسیس و فعالیت خانه نخبگان در شهرستان دماوند از اتفاقات موثری است که می‌تواند نوید‌بخش شکل گیری ارتباط نظام‌مند نخبگان با سطوح مدیریتی و اجرایی شهرستان دماوند و حتی کشور شود.

شیرمحمدکریمی با اشاره به اینکه نخبگی محدود به حوزه‌های علمی و آکادمیک نیست افزود: با وجود اینکه در کشور ما نخبگی عمدتاً در حوزه‌های آکادمیک تعریف می‌شود، اما واقعیت این است که نخبگی محدود به فضای دانشگاه نیست و در حوزه‌هایی همچون هنر، کسب و کار و تجارت، ورزش و… نیز نخبگان وجود دارند.

وی گفت: ظرفیت شکل گرفته در خانه نخبگان شهرستان دماوند می‌تواند با شناسایی و پای کار آوردن نخبگان شهرستان ثمرات بسیاری را خصوصاً برای مدیریت شهری به همراه داشته باشد. در واقع می‌توانیم چالش‌های موجود را طبقه‌بندی نموده و با همراهی نخبگان حوزه مربوطه، چالش‌ها را به مسائل تبدیل کرده و از طریق پتانسیل نخبگانی شهرستان دماوند در صدد حل مسائل برآییم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کیلان ادامه داد: با جهش علمی شکل گرفته در کشور در دو دهه اخیر، لازم است ما نیز در مدیریت شهری، خصوصا در سیاستگذاری‌ها، منش آکادمیک داشته باشیم و تصمیماتمان در نتیجه پژوهش‌هایمان شکل بگیرد. خانه نخبگان از این حیث برای مدیریت شهری یک موهبت بحساب می‌آید.

شیرمحمد‌کریمی در انتها ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای خانه نخبگان، بر استمرار نشست‌های دوره‌ای خصوصا با کمیته‌های تخصصی این نهاد تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا