دماوند قربانی صدور مجوزهای استانی معادن/ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند: معدن آرو دارای مجوز استانی است و پروانه بهره‌برداری دارد

با صدور مجوزهای بی‌رویه معادن، شهرستان دماوند در آینده‌ای نه چندان دور به کویری خشک تبدیل خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تارود، هفته‌های اخبر گذشته دراقدامی نیکو و شایسته اهالی روستای آرو ادوات حفاری و بیل مکانیکی فردی که ادعای داشتن مجوزمعدن سنگ و لاشه را داشت ازمنطقه خارج کرده ومانع کارحفاری شدند.

خبرنگاران پایگاه خبری تارود این موضوع را پیگیری کرد تا اصل قضیه روشن شود.

آرش آقاجان احمدی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند در این خصوص اظهار داشت: این معدن ازسازمان صنعت و معدن مجوز دارد و در این رابطه از منابع طبیعی استعلام می‌شود، اگر این اداره موافقت نکند مجوزی صادر نخواهد شد بنابراین اداره منابع طبیعی با صدورمجوزموافقت کرده است.

وی افزود: ابتدا از منابع طبیعی استان استعلام می‌شود و استان هم ازمنابع طبیعی دماوند استعلام خواهد گرفت، ما نیز در حال پیگیری هستیم تا مشخص شود که آیا برداشت معدن خارج از محدوده می‌باشد یا داخل محدوده انجام می‌شود.

به گفته احمدی همه نقاط پوشش گیاهی است ومنابع طبیعی باید از پوشش گیاهی اراضی خود محافظت نماید و فعالیت تمام معادن از منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان استعلام می‌شود.

فریدی رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند نیز در خصوص معدن آرو گفت: طبق قانون معادن که درسال  91و92 تصویب شد قانون قبلی ملقی گردید و اداره محیط زیست در خصوص معادن فقط در مناطق چهارگانه می‌تواند اظهارنظرداشته باشد.

فریدی افزود: اگرمعدنی موجب آلودگی یا تخریبی شود و تخلفی صورت گیرد، محیط زیست ورود خواهد کرد.

فریدی ادامه داد: منطقه آرو جزو مناطق آزاد می‌باشد و ما نظری نخواهیم داشت حال اگراین معدن جهت بهره برداری تجهیزات لازم را با دستگاه وسنگ شکن  فراوری کند که ارزش افزوده ایجاد کند از محیط زیست استعلام خواهد شد و اینجاست که قانون باید مشخص کند فاصله معدن از مناطق مسکونی چقدر است و پوشش گیاهی چه میزان می‌باشد. محیط زیست فقط درمورد مسائل زیست محیطی  با قوانین مشخص ورود خواهد کرد.

شکری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند هم گفت: معدن آرو دارای مجوز استانی است و پروانه بهره‌برداری دارد و این پروانه درسال‌های گذشته صادر شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا