دستگیری شکارچیان متخلف در کوه سفید و تیزآب دماوند

image-e9c2d3336a83625c71778bc1e0ddcc6cb9df5c64b2b5e65f3959bb02f7fee159-Vسرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان در منطقه کوه سفید و تیزآب این شهرستان خبر داد.

به گزارش تارود، عباس میرزا کریمی با اعلام این خبر گفت: مامورین یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی کوه سفید در روز یکشنبه 24 اسفند متوجه صدای تیر اندازی در این منطقه می شود  که در پی آن، عملیات گشت و کنترل منطقه باشدت بیشتری توسط محیط بانان ادامه می یابد.

وی افزود: محیط بانان به سرعت  منطقه مذکور را محاصره نموده  وبا رد زنی متوجه می شوند که متخلفین  با موتور سیکلت  وارد منطقه شده و موتور سیکلت مورد نظر را نیز به طور حرفه ای  مخفی کرده اند.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه در جریان عملیات تعقیب و جستجو و متخلفین ناگزیر به اقامت شبانه در این منطقه شدند اظهار داشت: محیط بانان منطقه در روز بعد به تعقیب متخلفین پرداخته و در عصر روز 25 اسفند پس از رویت متخلفین اقدام به خلع سلاح و دستگیری آنها نمودند.

وی خاطرنشان کرد: نامبردگان مبادرت به شکار غیر مجاز یک رأس قوچ  نموده بودند،که پس از پرداخت ضررو زیان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

همچنین سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند از دستگیری شکارچیان سابقه دار در منطقه تیزآب دماوند خبر داد و گفت: روز گذشته مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در حین گشت و کنترل منطقه تیزآب دماوند متوجه حضور دو نفر متخلف با یک قبضه سلاح کمر شکن شدند.

وی افزود: ماموران با زیر نظر گرفتن محل و نزدیک شدن آنها که در حال تعقیب پرنده بودند موفق شدند متخلفان را پیش از اقدام به شکار دستگیر کنند.

میرزاکریمی تصریح کرد: از متخلفان یک قبضه سلاح کمر شکن کالیبر 12 و تعدادی فشنگ مربوطه کشف و ضبط گردید.

وی اظهار داشت: متهمان که دارای سابقه شکار غیر مجاز می باشند پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

این مقام مسئول در پایان از آماده‌ باش کامل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

انتهای پیام/ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا