دختر ۱۷ ساله فاقد سرپرست در دماوند پس از گذشت ۱۰ سال دوری به آغوش خانواده بازگشت

دختر ۱۷ ساله فاقد سرپرست در شهرستان دماوند پس از گذشت ۱۰ سال دوری به آغوش خانواده بازگشت.

محمد تقی تقی‌زاده، دادستان شهرستان دماوند در گفت‌‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: یکی از فرزندانی که به عنوان فرزندان فاقد سرپرست در بهزیستی دماوند نگهداری می‌شد در سن ۷ سالگی برای نگهداری و مراقبت وارد این مجموعه شده بود، اکنون این دختر ۱۷ ساله است و طی ۱۰ سال اخیر علیرغم همه تلاش‌ها بهزیستی برای یافتن خانواده‌اش به نتیجه نرسیده بود.

وی افزود: این نهاد تصمیم داشت که بعد از این فرزند را تحویل یک خانواده حائز شرایط بدهد تا با آن خانواده زندگی کند و بابت این موضوع از مرجع قضایی راهنمایی و کمک خواستند.

دادستان دماوند گفت: اداره بهزیستی طبق کوچکترین اطلاعات کسب شده از کودک از منابع ثبت احوال و دادگاه در خصوص ردیابی خانواده جستجو کرد.

تقی‌زاده بیان کرد: کودک هیچ تصویر و نام و نشانی از خانواده نداشت و فقط در زمان کودکی چند نام از عمو و مادر بزرگ در ذهنش باقی مانده بود که این مشخصات به همراه برخی اطلاعات از حافظه وی را در اختیار دادسرا قرار داده شد.

وی عنوان کرد: اینجانب با استفاده از منابع و اختیاراتی که داشتم به اداره بهزیستی اجازه فعالیت در این زمینه را دادم که آنها موفق شدند اطلاعاتی از آخرین محل استقرار خانواده به دست آورند.

وی ادامه داد: پس از کسب آخرین اطلاعات به آدرس پیدا شده مراجعه کردند و پرس‌وجو از محل آغاز شد که افراد محل خاطراتی از کودک در ذهن داشتند و با کمک آنها توانستند طی چند روز محل زندگی مادر بزرگ این دختر را پیدا و با قرار قبلی وی را ملاقات کردند.

دادستان دماوند تصریح کرد: مادر بزرگ این دختر اطلاعاتی را در مورد مادر و خانواده مادری و شماره تماس وی به بهزیستی داد؛ مادر کودک را نیز یافتند ولی متاسفانه در شرایط خوبی زندگی نمی‌کرد و از نظر اقتصادی در شرایط بدی بود، علاوه بر آن خبری از دخترش نداشت زیرا بعد از جدا شدن پدر و مادر اطلاعاتی در خصوص کودک به مادر داده نشده بود.

وی بیان کرد: با اطلاعات به دست آمده و رایزنی‌های انجام شده وارد خانواده‌ها شدند، خانواده مادری از نظر فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در شرایط مناسب‌تری بودند و با آنها ارتباط گرفتند آنها نیز سال‌ها به دنبال دختر بودند اما با توجه به اینکه نامی از کودک نبود و کودک با نام مستعار در بهزیستی نگهداری می‌شد نتوانسته بودند او را پیدا کنند.

دادستان شهرستان دماوند گفت: اداره بهزیستی موفق شد با کسب اطلاعات از مادر کودک با خانواده مادری تماس بگیرند و یک جلسه ملاقات در مرکز با حضور کودک برگزار کند، آنها کاملا او را شناختند و ارتباط عاطفی خوبی با وی برقرار کردند.

وی عنوان کرد: برای اولین جلسه ملاقات و با مشورت‌های انجام شده روز جمعه اداره بهزیستی مهمان خانواده مادری ان دختر هستند تا ارتباط عاطفی بیشتری برقرار شود، بعد از طی مراحل قانونی با دستور قضایی این دختر به خانواده مادری تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا