دانشگاه آزاد دماوند از امکانات خوبی در زمینه “ایبوک” و مقالات تخصصی برخوردار است/ روضه خوانی و مباحث سیاسی در سخنرانی‌ها و فرهنگسازی‌ها مثمر ثمر نیستند/ تریبون‌ها در زمینه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی بیشتر تمرکز کنند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با بیان اینکه ابن مرکز دانشگاهی از امکانات خوبی در زمینه “ایبوک” و مقالات تخصصی برخوردار است، گفت: تریبون‌ها در زمینه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی بیشتر تمرکز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن اسداللهی در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان دماوند با اشاره به فرهنگ کتاب‌خوانی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی امر پیچیده‌ای است که باید از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شروع شود و بخشنامه‌هاو روش‌های موجود چندان اثرگذار نیستند.

وی افزود: بسیاری از فضاهای اثرگذار در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی درتریبون‌هایی همچون نماز جمعه، ماه محرم و خبرگزاری‌ها نهفته است و این فضاها ظرفیت این فرهنگ‌سازی را دارند و باید مورد استفاده قرار گیرند.

اسدللهی ادامه داد: روضه خوانی و مباحث سیاسی در سخنرانی‌ها و فرهنگسازی‌ها مثمر ثمر نیستند و خاصیت چندانی هم ندارند، بهتر است که این تریبون‌ها در زمینه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی بیشتر تمرکز کنند، چرا که نیاز جامعه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ادامه داد: تلاش برای فرهنگ‌سازی و ترویج کتابخوانی باید مطالبه شود و در جاهایی که مردم حضور دارند درخواست و بیان شود.

وی اضافه کرد: در خصوص جشنواره رضوی اقدامات و وظایف هر مجموعه باید تعریف شده باشد و اعلام شود.

اسداللهی گفت: دانشگاه از امکانات خوبی در زمینه “ایبوک” و مقاله تخصصی برخوردار است و با کتابخانه‌های دماوند و آبسرد و کیلان در این خصوص مکاتبه شده تا این امکانات در این شهرها نیز استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: کتابخانه مهندس پیمان و واگذاری امور کتابخانه رودهن به نهاد در دست پیگیری است اما انتظار می‌رود پیگیری‌ها جدی‌تر باشند.

پازوکی، مسئول کانون پرورش فکری کودکان دماوند در این نشست اظهار کرد: در جشنواره رضوی در سطح کشوری برنامه های مختلفی برگزار میشود که شامل بخشهای کودک، نوجوان و خردسال است.

وی افزود: نشریه دیواری، کتابخوانی و پژوهش نظری بخشهایی از جشنواره را تشکیل میدهند، پیش از این شهرستان دماوند در همه بخشها شرکت کننده داشته و مقامهای استانی و کشوری کسب شده است.

وی ادامه داد: در این مرحله نیز اعلام آمادگی میکنیم که در رده های سنی کودک و نوجوان در بخش تصویرسازی و سوالات آنلاین شرکت کننده داشته باشیم.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان دماوند گفت: اخیرا یک جشنواره قصه گویی در این کانون پرورش فکری برگزار شد که در سطح کشور منعکس شد، این جشنواره در مورد “قصه زندگی من” بود و شرکت کنندگان باید یک کلیپ 5 دقیقه ای از خودشان و کتاب یا هر داستانی که خوانده اند تهیه و معرفی میکردند، این اقدام بازخورد خوبی داشت و در جشنواره رضوی نیز آمادگی شرکت در این بخش را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا