خطر ریزش بنا هتل تاریخی شهر آبعلی را تهدید می‌کند/ هتل تاریخی آبعلی به‌علت فرسودگی در اثر بی‌توجهی متولیان امر به‌زودی فرو خواهد ریخت

خطر ریزش بنا هتل تاریخی شهر آبعلی را تهدید می‌کند.

شهروندی طی پیامی نوشت: میراث فرهنگی، بنیاد مستضعفان، فرماندار، نماینده مجلس، استاندار، شورای حفظ آثار تاریخی، کارگروه گردشگری و… نمی‌دانم مخاطبم باید چه کسی باشد اما گوش شنوا کیست و دستور کدام مقام گره گشاست؟ چه کسی دلش برای فرهنگ می‌سوزد؟ اثر تاریخی و میراث فرهنگی برای کدام مقام مهم است؟

متاسفانه بر اثر بی‌توجهی بخش‌هایی از ساختمان اولین هتل کشور فرو ریخت که یک میراث ملی در خطر است.

مسئولان میراث فرهنگی نباید نگران باشند بلکه باید جسارت به خرج داده و از اثر بازدید کنند و خطر تخریب این بنا را گوش‌زد کرده و درخواست بازسازی فوری را بدهند.

قطعا با احیای این بنا، صنعت گردشگری در شرق استان تهران رونق می‌گیرد؛ میراث فرهنگی متولی میراث فرهنگی است و اگر در این زمینه مکاتبه کرده و کسی پاسخگو نبوده است باید افکار عمومی را در جریان بگذارد.

از بیش از زمان صدارت استاندار بر فرمانداری شهرستان دماوند این مشکل لاینحل باقی ماند و اکنون که این مدیر خوش فکر و دوستدار فرهنگ و عاشق عمران و آبادانی سکان مدیریت استان را بر عهده دارد تقاضا داریم که برای مرمت و احیای این اثر تا دیر نشده ورود کند و اجازه ندهد که این مجموعه مخصوصا ساختمان به تلی از آوار تبدیل شود.

از بنیاد مستضعفان که تشکیلات مفصلی در بخش گردشگری دارد نیز انتظار می‌رود برای راه‌اندازی پروژه سریع‌تر وارد عمل شود و نام نیکی از بنیاد در خاطر دوستداران فرهنگ و هنر بگذارد.

در آخر از خبرنگار تاررود انتظار می‌رود تا مرمت و احیا و شروع به کار مجموعه هتل آبعلی را پیگیری کرده تا مسئولان در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا