خسارت بیش از ۹ میلیارد تومانی کرونا به تالارهای پذیرایی شهرستان دماوند

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: تالارداران دماوند به علت بسته بودن تالارهای پذیرایی در شرایط کرونا، ۹میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زیان مالی داشتند که بیشترین میزان خسارت متعلق به متصدیان تالارهای پذیرایی استیجاری است.

رضا میرزا کریمی با اعلام این خبر اظهار داشت: با شیوع ویروس بیماری کرونا فعالیت تالارهای پذیرایی متوقف و حدود یک سال است که این واحدهای صنفی در دماوند تعطیل هستند.

*فعالیت ۹ تالار پذیرایی در دماوند/ هیچ‌ نهادی از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ و تعطیلی تالارهای پذیرایی به متصدیان این واحدها کمک نکرده ‌است

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ تالار پذیرایی در دماوند وجود دارد، افزود: از این تعداد تالار پذیرایی سه مورد آن استیجاری است که هر کدام حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دیگر تالارها نیز حدود ۸۰۰ میلیون تومان زیان مالی دیده اند و هیچ‌ نهادی از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ و تعطیلی تالارهای پذیرایی به متصدیان این واحدها کمک نکرده‌است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هر کدام از این تالارهای پذیرایی از ۱۰ تا ۱۵ نفر مشغول به کار بودند که با توجه به شرایط پیش آمده، این افراد بیکار شدند، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به تعطیلی یک‌ساله تالارها اغلب متصدیان قادر به راه‌اندازی و فعالیت مجدد نیستند.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی و آغاز به‌کار تالارهای پذیرایی در این شهرستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت تالارهای پذیرایی با یک سوم ظرفیت بلامانع است.

میرزا کریمی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط متصدیان این واحدهای صنفی خاطرنشان کرد: در هنگام‌ برگزاری هر مراسم اقلامی از قبیل نمک، قند، فلفل  باید به صورت یک‌بار مصرف باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اضافه کرد: همچنین استفاده از ماسک و دستکش توسط پرسنل تالارها نیز امری ضروری است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا