خدمات‌دهی بهزیستی به ۱۰۴ مددجوی دارای معلولیت بینایی در شهرستان دماوند/ حضور ۶۰ درصد از نابینایان و کم بینایان در روستاهای دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از خدمات‌دهی به ۱۰۴ مددجو نابینای مطلق و کم بینای تحت پوشش بهزیستی این شهرستان خبر داد.

فاطمه خانزادی در خصوص خدمات‌دهی به نابینایان در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: اداره بهزیستی شهرستان دماوند ۱۰۴ نفر نابینای مطلق و کم بینای را تحت پوشش دارد که خدمات مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند همچنین خدمات عصای سفید شامل هزینه عینک، مسکن، مناسب سازی بیمه، مستمری ماهیانه، کمک هزینه درمان، دستگاه تحریر خط بریل و یا ساعت گویا را شامل می‌شود.

وی افزود: ٨۹ نفر از این افراد تحت پوشش در سطح شهرستان دماوند کم بینای شدید و ۱۴ نفر نابینای مطلق هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: ۶۰ درصد از نابینایان و کم بینایان مذکور در روستاهای شهرستان و ۴۰ درصد در مناطق شهری سکونت دارند که خدمات مذکور به آنها ارائه و وضعیت تحصیلی آنها نیز در مدارس پیگیری می‌شود.

خانزادی ادامه داد: خوشبختانه نابیناهایی داریم که اکنون مشغول به کارند و بیمه شده‌اند و حقوق و درآمد دارند، خدمات در حوزه تحصیل و ازدواج نیز به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از این افراد بومی منطقه هستند، افراد بومی کسانی هستند که سابقه سکونت ۳ تا ۵ سال در این شهرستان را دارند لذا با این حساب ۱۰۰ درصد مددجویان نابینا و کم بینا بومی به شمار می‌روند اما از حیث اصالت ٨۶ نفر بومی و زاده دماوند هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در خصوص موفقیت‌های کسب شده توسط مددجویان گفت: اغلب خانواده‌ها در گروه نابینایان پیگیر این قضایا هستند، تمام نابینایان هوش و استعداد وافر و حس لامسه قوی دارند که براین اساس در زندگی تقریبا روال عادی را طی می‌کنند و در کنار خدمات عصای سفید زندگی خوب و موفقی داشته و به پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه تحصیل رسیده‌اند.

خانزادی گفت: اداره بهزیستی نیز تمام تلاش خود را به کار بسته تا روال عادی زندگی را برای همه مددجویان رقم بزند.

وی بیان کرد: از ۱۰۴ مددجو در این حوزه ۴۳ نفر به سن ازدواج رسیده‌اند و از این تعداد ۳۶ نفر ازدواج کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا