رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند:

اجرای طرح سرشماری حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند/ مناطق تار و هویر به عنوان اکوتوریسم در منطقه دماوند محسوب می‌شوند/ کنترل شیرابه زباله توسط شهرداری دماوند در منطقه گندک آغاز شده است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند از اجرای طرح سرشماری حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند خبر داد و گفت: مناطق تار و هویر به عنوان اکوتوریسم در منطقه دماوند محسوب می‌شوند.

محمد فریدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع کوه سفید از وسعت بسیار زیادی برخوردار است که هیچ‌گونه فنس‌کشی ندارد و ممکن است حیات وجش در حاشیه باغ‌ها و روستاها رفت و آمد کنند.

وی افزود: معمولاً گزارشی مبنی بر حمله و تهاجم حیوانات نیز به دست ما نرسیده است از این رو جوامع محلی نباید به آنها صدمه بزنند، اغلب حیوانات از این محل‌ها گذر کرده و به منطقه باز می‌گردند اما اگر مردم با مشکلی مواجه شدند حتماً با محیط ریست شهرستان دماوند تماس بگیرند تا محیط‌بان به محل اعزام شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: امیدواریم طی چند روز آینده در اواخر آبان ماه در منطقه شکار ممنوع کوه سفید برنامه سرشماری انجام شود و از جمعیت حیات وحش از جمله قوچ و میش و کل و بز با حضور اکیپ‌هایی از استان تهران برآورد صحیحی صورت گیرد.

فریدی بیان کرد: همچنین در مناطق تار و هویر که دریاچه‌های طبیعی و ملی در آنجا واقع هستند منطقه‌ای حدود 100 هزار هکتار را روی نقشه پیاده‌سازی کردیم و مشخص شد که منطقه هیچ تعارض و هیچ جامعه مسکونی انسانی ندارد و یک منطقه بکر و بی‌نظیر با حیات وحش خوب است که حتی می‌توان به عنوان اکوتوریسم از آن استفاده کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: این نقشه نقاط مذکور به استان فرستاده شد تا یک منطقه ممنوعه شده شود و به عنوان نگین شهر دماوند در شمال تهران با جمعیت حیات وحش شامل قوچ و میش، پلنگ و کل و بز حفظ و حراست شود.

*سپتینگ کشتارگاه دماوند تا پایان سال 97 تکمیل می‌شود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در رابطه با وضعیت مرکز پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس گفت: در این زمینه براساس نشست اخیر با مسئولان اقدامات خوبی در حال انجام است، و کنترل شیرابه زباله توسط شهرداری دماوند در منطقه گندک آغاز شده است.

وی در خصوص وضعیت فعلی کشتارگاه دماوند تصریح کرد: سپتینگ این کشتارگاه تا پایان سال 97 تکمیل می‌شود و پسابی که وارد حوضه‌های آبریز می‌شد، آب‌های سطحی را آلوده می‌کرده و عوامل بیماری زای بسیاری داشت تبدیل به آب قابل استفاده شده و شهرداری دماوند آن را برای فضای سبز ذخیره‌سازی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا