معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند:

عدم اجرای طرح فاضلاب شهری در دماوند تهدیدی جدی برای آب شرب بشمار می‌آید/ با اجرای طرح فاضلاب در دماوند از ورود آب‌های آلوده به حوزه آبریز سد ماملو جلوگیری می‌شود

معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند با بیان اینکه عدم اجرای طرح فاضلاب شهری در دماوند تهدیدی جدی برای آب شرب بشمار می‌آید، گفت: با ورود هرگونه فاضلاب به حوزه رودخانه‌های دماوند با جدیت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی شیوا در نشست تهیه طرح حوزه آبریز سد ماملو  با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: مقرر است براساس شورای عالی امنیت ملی طرح مطالعاتی تحت عنوان طرح ساماندهی حوضه‌های آبریز تأمین کننده آب شرب تهران تهیه شود.

وی افزود: یکی از سدهای تأمین کننده آب شرب تهران سد ماملو است که حوضه آبریز آن شهرستان دماوند و رودخانه تاررود و آه آبعلی است که براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی مقرر است این حوضه آبریز ساماندهی شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند ادامه داد: نشست امروز با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران که مشاور تهیه طرح هستند به جهت رعایت موارد شهرستانی تشکیل شد.

شیوا عنوان کرد: نکته مهمی که در این جلسه مطرح شد لزوم دفع بهداشتی فاضلاب در شهرستان دماوند بود که این موضوع لزوم تسریع در اجرای طرح فاضلاب که در سال گذشته کلید خورده را بیشتر تاکید می‌کند.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی باعث ورود آلودگی به سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود، گفت: با اجرای طرح فاضلاب می‌توان امیدوار بود آبی که وارد حوضه سد ماملو می‌شود، آلوده نیست و اتفاق ناگواری برای آب شرب تهران نمی‌افتد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند بیان کرد: اگر طرح فاضلاب شهری در شهرستان دماوند اجرایی نشود در آینده‌ای نزدیک آب شرب این شهرستان نیز آلوده خواهد شد.

شیوا اضافه کرد: رعایت حریم بستر رودخانه‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارها و چالش‌های پیشرو برای ساماندهی رودخانه‌های شهرستان بررسی و مطرح شد.

*با ورود هرگونه فاضلاب به حوزه رودخانه‌های دماوند با جدیت برخورد می‌شود

وی بیان کرد: تلاش‌های خوبی صورت گرفته و تا حد امکان آزادسازی حریم رودخانه‌ها انجام شده و با هرگونه ورود فاضلاب به حوزه رودخانه‌ها نیز با جدیت و با شدت مقابله می‌شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند افزود: امور منابع آب احکامی را برای تخریب ساخت و سازها اجرا کرده و احکام دیگری را نیز در دست اجرا دارند و هرچه قانون حکم کند اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا