آغاز بکار پایگاه اورژانس امداد جاده‌ای روستای جابان در آینده/ امکانات لازم برای راه‌اندازی پد هلیکوپتر شهرهای کیلان و آبسرد نیز امداد هوایی محیا شود

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با مساعدت رئیس اورژانس‌ استان تهران تا یک ماه آینده پایگاه اورژانس امداد جاده‌ای روستای جابان با تجهیزات، نیروی انسانی و آمبولانس مجهز برای ارائه خدمات به روستای جابان و حوادث جاده‌ای کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رضا طاهرخانی در حاشیه آیین افتتاح پد بالگرد سربندان و رونمایی از اتوبوس‌ آمبولانس ناحیه شمال شرق استان تهران در روستای سربندان از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند دارای وسعت بیش از دو هزار کیلومتر مربع است که با توجه به موقعیت سرزمینی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی، داشتن مناطق صعب العبور و محورهای مواصلاتی، تامین زیرساخت‌های بخش امدادی و درمانی به ویژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شهروندان و مسافران ضروری است.

وی تامین امکانات امدادی در منطقه سربندان و جابان شهرستان دماوند که در شرق این شهرستان واقع شده و جزو مناطق پرحادثه می‌باشد، پیش از پیش ضرورت دانست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکنون پد بالگرد در این منطقه جهت امداد هوایی فراهم شده است، بیان داشت: همچنین با عنایت به آمار حوادث جاده‌ای در محور حادثه خیز کیلان و آبسرد نیاز مبرم به امداد فوریت‌های پزشکی در کمترین زمان ممکن برای حادثه دیدگان وجود ندارد که طی نشستی با شورا و شهرداری کیلان مقرر شده در کوتاه‌ترین زمان در شهرهای کیلان و آبسرد نیز امداد هوایی محیا شود.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: با تعامل خوبی که رئیس اورژانس استان تهران در ارائه  خدمات فوریتی درمانی برای شمال شرق استان تهران به مرکزیت دماوند ایجاد نموده است، تحولی در امکانات و تجهیزات نیروی انسانی مجرب شاهد هستیم که آمبولانس بیمارستان یک نمونه از امکانات ویژه می‌باشد که اخیرا به اورژانس شمال شرق استان تهران با مرکزیت دماوند اختصاص یافته است.

طاهرخانی همچنین به بهبود مکان استقرار نیروهای اورژانس در دماوند تاکید کرد و گفت: این نگاه تحول محور دولت در نظام سلامت است که در سطح شهرستان دماوند در حال تحقق است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا