حمام‌های تاریخی کهن شهر کیلان جاذبه های ارزشمند گردشگری/ آقاجان احمدی: مکاتبات با میراث فرهنگی جهت مرمت قلعه کوهان

حمام‌های شمس الدین و شرف الدین، علی جمال، فاجان، اتحاد، ارباب رستم و زیارت آثار تاریخی ارزشمندی هستند که باید برای استفاده بهینه از آنان برنامه ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، پیمان آقاجان احمدی رئیس شورای اسلامی شهر کیلان در حاشیه بازدید از حمام شمس کیلان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران مرمت این اثر ارزشمند تاریخی گفت: مجموعه ای از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری در کیلان وجود دارد که قابل توجه بوده و جای تاُسف دارد که تا به حال بهره برداری لازم را از آنها نداشته‌ایم؛ کیلان بزرگ مجموعه ای از پتانسیل‌های گردشگری اعم از مذهبی ، تاریخی، طبیعی ، کوهستان، ورزشی و … حتی تفریحات امروزی را در اختیار دارد که خوشبختانه از مدتی قبل در شورای اسلامی شهر برنامه ریزی جهت استفاده از این ویژگی های بی نظیر آغاز شده و با توجه به همین اقدامات امیدواریم به لطف خداوند بتوانیم ظرف چند روز آینده خبر خوبی برای شهروندان عزیزمان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا و پیرو مراجعات متعددی که همشهریان عزیز در رابطه با مخاطرات احتمالی و نگرانی از ریزش بنای قلعه کوهان داشتند ؛ پس از ماه ها تلاش جهت اخذ مجوزات قانونی بالاخره هفته گذشته روند قانونی لازم طی شد و با مکاتباتی که پس از آن با اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان داشتیم امید است بتوانیم مرمت قلعه کوهان را هم آغاز کنیم. برای مرمت این بنا و جلوگیری از حوادث احتمالی و به منظور انجام این امور توسط مالک از پنج ماه قبل اقدام به نصب بنر در محل نمودیم که متاُسفانه شاهد اقدامات لازم نبودیم؛ در نتیجه شهرداری راُساً ورود خواهد کرد. شرایط فعلی قلعه کوهان علاوه بر وارد کردن آسیب به سیما و منظر شهری باعث دلواپسی شهروندان خوبمان هم شده است.

*مرمت زیارتگاه بی بی خدیجه در دستور کار قرار گرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان گفت: در مجاورت قلعه کوهان زیارتگاه بی بی خدیجه را هم داریم که مرمت آن هم در دستور کار قرار گرفته و مکاتبات مرتبط با اداره گردشگری در این راستا هم انجام شده است.

وی در پایان گفت: در صورت حرکت شهر به سمت صنعت عظیم گردشگری و پایه گذاری اقتصاد شهر بر مبنای آن، شاهد تاُثیرات مثبت در اقتصاد شهر و معیشت تک تک شهروندان همچنین افزایش نرخ اشتغال خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا