حماسه ٩دی، نماد ولایت‌مداری، دیانت و دشمن‌شناسی ملت ایران است

امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، حماسه ۹ دی را نماد ولایتمداری، دیانت، دشمن‌شناسی ملت عزیز ایران برشمرد و گفت حضور مردم در این حماسه تاریخی، محاسبات دشمن را نقش بر آب می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام سید محمد حسینی در خطبه‌های نماز جمعه رودهن عنوان کرد: یکی از بایسته های که باید مورد توجه اهل ایمان باشد اهتمام به حضور در نماز جمعه است، یکی از برنامه‌های مهم دینی که در تقویت و انسجام مومنین و در ارتقا پایه‌های ایمان و فکر و فرهنگ دینی نقش مهمی دارد نماز جمعه است. علت نامگذاری این روز که به معنای اجتماع است به علت جمع شدن مومنین به دور هم است، اجتماعی که هم عبادت هم محبت و هم معرفت است.

وی افزود: نماز جمعه علاوه بر اینکه یک عبادت دسته جمعی است، به لحاظ فردی کاربرد تلطیف روح و قلب و زدودن زنگار گناه از قلب و دل را دارد، در دین ما سه اجتماع بزرگ اهمیت دارد و مورد تاکید آموزه‌های دینی است، اولی اجتماع روزانه اهل ایمان در نماز های جماعت روزانه، دومی اجتماع هفتگی مثل نماز جمعه و سومین مورد اجتماع سالیانه در حج است، این سه اجتماع در فرهنگ دینی خیلی مورد توجه و تاکید است. اما نماز جمعه یک اجتماع مهم بین این سه اجتماع است.

حسینی همچنین اظهار کرد: برکت نماز جمعه تجدید روح دینی و نشاط معنوی در مردم است و دیگر اثر آن جلب همکاری ها برای حل مشکلات جامعه است، روز جمعه و نماز جمعه یک ایستگاه و یک توقفگاه معنوی است برای همه‌ ما هست، از شاخص های سبک زندگی مومنانه حضور فعالانه در اجتماعات جمعی و تربیتی است، حضور در نماز جمعه باید از برنامه‌های مورد توجه و مورد احترام اهل ایمان باشد، برای حضور در این اجتماع عبادی و معنوی باید تلاش کنیم که موانع را برطرف کنیم.

امام جمعه رودهن در ادامه تصریح کرد: امروز مصادف با سالروز حماسه تاریخ ساز ملت بصیر و هوشمند ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ است، حماسه ملت آگاه ایران در ۹ دی ۸۸ اقدامات فتنه انگیزان و شکست خوردگان سیاسی را خنثی کرد و حماسه ۹ دی نمادی است از هوشمندی و بصیرت ملت ایران است، حماسه ۹ دی نماد ولایتمداری، دیانت، دشمن شناسی ملت عزیز ایران است، ۹دی پیامدها و درس های زیادی برای همگان و مسئولین کشور دارد و نقش مردم در عبور از بحران ها و حراست نظام و انقلاب به خوبی خودش را نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: حضور حماسی عظیم مردم در این حماسه محاسبات و توطئه دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی را نقش بر آب کرد، یکی از ارکان مهم انقلاب مردم عزیز ما هستند. یکی از ستون‌های حفظ انقلاب همراهی و پشتیبانی مردم از این انقلاب بوده و است، چنین مردمی شایسته بهترین خدمات و قدرشناسی‌ها هستند، توقع و مطالبه جدی مردم عزیز ما این است که اگر عامل نابسامانی اقتصادی ناکارآمدی و ضعف مدیران است رئیس جمهور و مسئولین محترم چاره اندیشی کنند.

در پایان حجت‌الاسلام حسینی مطرح کرد: این گرانی‌های روز افزون هیچ توجیهی ندارد. نگاه مسئولین اقتصادی کشور به مردم بایستی مانند نگاه شهید سلیمانی باشد که خودش را جان فدای این ملت می‌دانست، وزرای اقتصادی دولت در مورد گرانی های فزاینده و بی رویه اخیر که هیچ توجیهی ندارد و مردم را ناراحت کرده، چاره اندیشی کنند، شهید سلیمانی عزیز از جان و مال خودش مایه گذاشت. شهید عزیزی که شجاعت و تدبیر را در همه ی میدان‌ها توأمان داشت و همه کارهای ایشان رنگ و بوی خدایی داشت، در آستانه ی شهادت این بزرگ سردار دل‌ها هستیم و یاد و خاطر همه شهدا را به ویژه شهدای اغتشاشات اخیر را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا