رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند:

حضور دانش‌آموزان در مدارس دماوند  به ۹۲ درصد افزایش یافت/ در سال آینده به‌علت نبود فضای آموزشی کافی با مشکل روبرو خواهیم شد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس دماوند  به ۹۲ درصد افزایش یافت، گفت: در سال آینده به‌علت نبود فضای آموزشی کافی با مشکل روبرو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، زهرا طاولی در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های شدیدی که در خصوص تعلیم و تربیت طی دو سال از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس به دانش آموزان وارد شده بود همچنین مغفول ماندن مهارت ورزیهای لازم، بازگشایی حضوری مدارس در 14 فروردین یک تدبیر بسیار مثبتی بود.

وی افزود: این اتفاق در 14 فروردین را می‌توان به یک مانور عملیاتی بسیار خوب تشبیه کرد، از این روز تقریبا 85 درصد از دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کردند که تا پایان هفته گذشته این رقم به 92 درصد افزایش یافت.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: از روز 14 فروردین تا امروز 99 درصد از معلمان نیز در مدارس حاضر شدند.

طاولی ادامه داد: ذره‌ای فکر نمی‌کردیم که بازگشت همه دانش آموزان به مدارس حضوری باشد و اتفاق نامیمونی که رخ داد این بود که ساماندهی ها به درستی انجام نشده بود یعنی در مدارس دولتی و غیردولتی استانداردها از حیث تعداد دانش آموزان با فضای موجود رعایت نشد.

وی تصریح کرد: طی دو سالی که دانش آموزان آموزش مجازی داشتند از سرویس‌های مدارس نیز استفاده نمی‌کردند امااکنون شاهد کرایه‌های بسیار بالا شدند و عدم نظارت نسبت به کرایه‌ها می‌طلبد که مصوباتی برای نرخ کرایه سرویس های درون شهری ایجاد شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: کاهش حضور دانش آموزان به علت دانش‌اموزانی است که خود یا اعضای خانواده‌شان با بیماری‌های خاص مواجه‌اند و قانون اجازه می‌دهد که این افراد از همیار معلم وآموزش مجازی استفاده کنند.

طاولی گفت: نیاز است خیرین مدرسه ساز و بنیاد برکت نسبت به تحویل مدارسی که تا کنون در این وقفه دو ساله اقدام نکرده‌اند، اقدام لازم را صورت دهند زیرا با افزایش تعداد دانش آموزان در سال آینده و نبود فضای آموزشی کافی با مشکل روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا