حسن روحانی یکی از دو نفری بود که به دنبال مادام العمر شدن ریاست جمهوری آقای هاشمی بود/ مذاکره برادرزاده آقای هاشمی با آمریکا، ماجرای 175 شهید غواص را ایجاد کرد/ افشاگری‌های تازه حسن عباسی درباره ماجراهای مک فارلین/ به خاطر چرخه یو-ترن دلار مطلقا تحریم‌های ما رفع نخواهد شد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز و رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه دو نفر دنبال مادام‌العمر شدن ریاست جمهوری آقای هاشمی بودند که یک  حسن روحانی بود، گفت: به خاطر چرخه یو-ترن دلار مطلقا تحریم‌های ما رفع نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، دکتر حسن عباسی اظهار کرد: هر 30 سال آمریکا اسنادش را از طبقه‌بندی خارج و منتشر می‌کند؛ آمریکا 41 هزار سند در مورد مذاکرات منتشر کرده است و اگر تدبیری بود، به این موضوع نمی‌پرداختند تا 41 هزار سند ارائه شود که بخشی از آن برای قوه مجریه آمریکا، بخشی برای قوه مقننه و بخشی برای گزارش قوه قضاییه است که جداگانه منتشر کردند.

وی افزود: چرا رهبری روز گذشته فرمودند که برجام قرار بود وسیله برداشتن فشار از ملت باشد و نه اینکه اهرم فشار شود؛ در حالی که القا می‌شود همه فشارها در مملکت در دوره دولت قبلی بوده است و دولت‌های قبل‌تر، همه پاکدست و غیر فشار بودند، تصریح کرد: در پاییز 1375، دو اتفاق عجیب افتاد؛ اول اینکه هر کس در جرئت کند در صنایع ایران به ‌خصوص نفت و گاز ایران بیش از 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند، آمریکا حق دارد برخورد کند و 20 سال بعد دوباره در مجلس آمریکا تصویب شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز خاطرنشان کرد: این قانون در زمان سال آخر آقای هاشمی تصویب شد و یک سال بعد آقای خاتمی سرکار آمد و هشت سال همه جور امتیازی به غرب داد و آمریکا زیر بار نرفت که این قانون را بردارد و آمریکا برای 10 سال بعد، دوباره آن را تصویب کرد و امروز این قانونی که در زمان آقای هاشمی تصویب شده بود، علی رغم مذاکرات و دادن هر آنچه در هسته‌ای داشتیم، قانون دوباره تا سال 1405 تصویب شد؛ ولی رئیس جمهور در کرج گفت که تحریم را در همان نقطه که وضع شده بود، شکستیم.

*عطاءالله مهاجرانی و حسن روحانی برای مادام‌العمر شدن ریاست جمهوری تلاش می‌کردند

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: مورد دوم که به شما گفته نشده است، در هشت ماه آخر ریاست جمهوری آقای هاشمی بود که دو نفر تلاش کردند که ریاست جمهوری ایشان را مادام العمر کنند؛ اولی عطاءالله مهاجرانی، وزیر همیشه در حجله دوران خاتمی بود که بعدا به انگلیس پناهنده شد و در این مملکت ادعای دموکراسی می‌کردند و در حالی که مقاله برای مادام‌العمر شدن ریاست جمهوری آقای هاشمی مقاله می‌نوشتند.

عباسی خاطرنشان کرد: نفر دوم که برای مادام‌العمر شدن ریاست جمهوری آقای هاشمی نامه و مقاله می‌نوشتند، دکتر حسن روحانی بود که در نشریات شهریور تا آذر 1375 است که قانون اساسی باید تغییر کند و سپس گفتند که آقای هاشمی فراتر از قانون اساسی است و مردم بیایند و رای دهند و ایشان رییس جمهور شود و مایه شمساری کسانی هستند که می‌خواستند برخلاف قانون اساسی رییس جمهور مادام‌العمر سرکار بیاورند و به علت پایین آوردن بنر سخنرانی، در 100 سخنرانی آینده، این موضوع را با مستندات به جوانان مملکت خواهیم گفت.

*آمریکا از اول انقلاب هشت بار بدعهدی کرده است

وی تصریح کرد: آمریکا هشت بار با ما بدعهدی کرده است؛ اول آمریکا وقتی دولت بازرگان سر کار بود، تعداد زیادی هواپیمای اف-16 خریدیم که به سبب مشکلات اقتصادی آمریکا، به ما نقدی فروختند و بعد دولت وقت نهضت آزادی آن تحویل دادند و 12.5 میلیارد ما را 10 سال نگه داشتند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: دوم دانشجویان پیرو خط امام متوجه جاسوسی آمریکا در لانه جاسوسی شدند و سفارت را اشغال کردند و امام حمایت کرد؛ زن‌ها و سیاه پوست‌ها را آزاد کردند و 53 نفر از اینها ماند. مذاکراتی توسط اصلاح طلب در الجزایر برگزار شد که قرار شد که شاه را پس بدهند، 12.5 میلیارد را پس دهند و در مسائل داخلی ما دخالت نکند؛ ما گروگان‌ها را آزاد کردیم و آمریکا هیچکدام از تعهداتش را عملی نکرد و ما را کلا تحریم کرد و تحریم از آن روز شروع شد.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: در بار سوم عراق را به جان ایران انداختند و در سال 1364 وارد خاک عراق شدیم و آمریکا گفت با بدنه معتدل ایران ارتباط می‌گیریم؛ در مذاکراتی در سال 64 توسط دو گروه که یک کانال آن با جاسوس کنگرلو و میرحسین موسوی بود.

حسن عباسی

*مذاکره باعث لو رفتن عملیات کربلای 4 و 5 و ماجرای 175 شهید غواص شد

عباسی ادامه داد: یک کانال هم با علی هاشمی، برادرزاده آقای هاشمی بود و آمریکایی‌ها از طریق این فرد که پرسیدند که برنامه‌های بعدی شما چیست؛ گفت قرار است به بصره را بگیریم و اعلام جمهوری اسلامی عراق کنیم؛ آمریکایی‌ها همان جا فهمیدند که قرار است عملیات کربلای 4 و 5 صورت پذیرد؛ اطلاعات لو رفت و آن شد که بر سر بچه‌های ما در کربلای 4 آمد و آن شد که دو سال پیش 175 شهید غواص را دیدید. مامور سیا می‌گوید: «این فرد خام‌تر و جوان‌تر از آن است که بفهمد چه می‌گوید» و هر چه نباید می‌گفت؛ گفت.

وی خاطرنشان کرد: از کانال سومی نیز یاد می‌شود که در 4 خرداد 1365، مک فارلین و یک اسرائیلی با یک تیمی به ایران می‌آیند و از طرف ریگان، یک کیک، کلت، انجیل امضا شده ریگان و یک کلید می‌آورند؛ کلیدی که آمریکایی‌ها آوردند تا در روابط با ایران از آن طرف باز شود، ولی 27 سال قبل از این طرف کلید را انداخت تا مشکلات را حل کند؛ غافل از اینکه ترامپ دیوانه می‌آید و زیر کاسه و کوزه همه چیز می‌زند و دیگر مدتی است لبخندی بر لبان جناب ظریف دیده نمی‌شود و به تاریخ پیوست. آقای عراقچی را که اصلا نمی‌بینیم. دیگر فشار ایمیلی هم جواب نمی‌دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز بیان کرد: در سفر مک فارلین، از موشک‌های فاسد تاریخ گذشته‌ای که آمریکا قبلا به اسرائیل فروخته بود و مهر انبارهای اسرائیل داشت، به ایران آوردند که دیدند که مایه آبروریزی است و تمام کشورهای عربی را پر کردند که ما به ایران اسلحه فروختیم و هنوز بعد از 30 سال، کشورهای عربی مانند تونسی، الجزایری، عراقی‌ها، عربستانی‌ها و… می‌گویند شما پشت با اسرائیل ساخت داشتید و این ضربه‌ای بود که آمریکا به ما زد.

*سلاح‌های شیمیایی را آمریکا به عراق داد

رئیس اندیشکده یقین گفت: سرهنگی در آمریکا اعتراف کرد که از طرف سیا ماموریت داشته که برود در جبهه‌های ایران و مطمئن شود که سلاح‌های شیمیایی که آمریکا به عراق داده است، در جبهه‌های ایران استفاده شده است و اجازه نمی‌دهد ایران جلوتر بیاید. در سال 1365 و 1366، تقریبا پیروز جنگ بودیم و آمریکا با دادن سلاح شیمیایی، خواست که ایران پیروز نشود.

وی ادامه داد: از طرفی اطلاعات ایران را از یک کانال‌ها می‌گرفتند و از طرفی، سلاح شیمیایی در اختیار عراق می‌گذاشتند تا ایران پیروز میدان نشود و نهایتا جام زهر را به امام نوشاندند و جنگی که در حال پیروزی بودیم، امام را به سمت نوشاندن جام زهر کشاندند و امروز ادعا می‌کنند و خواب می‌بینند که جام زهر شیرین بود؛ اما امام یک جمله برای امروز دارد که هر کس مطلبی از من نقل کرد، با باید مکتوب بوده باشد و یا در تلویزیون و رادیو دیده و شنیده باشد.

عباسی افزود: در ششم مورد، زمانی بود که آمریکایی‌ها، 11 سپتامبر را به وجود آورد و گردن القاعده انداخت؛ ما در افغانستان با آمریکا همکاری کردیم؛ ولی زمانی که کار آمریکا انجام شد، دولت آقای خاتمی و چهار دولت دیگر را در محور شرارت قرار داد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تاکید کرد: بار هفتم، وقتی عراق را گرفتند، دو ماهه خواستند ایران را بگیرند و ترسیدند و مذاکرات راه انداختند. یوشکا فیشر آلمانی به آقای کمال خرازی و حسن خرازی تشر زد که بنویس و با عصبانیت دست روی میز کوبید و در مملکت ما به ما زور می‌گفتند و فکر کرده که یک ضد انقلاب ایرانی، دختر 29 ساله‌اش را به پیرمرد 60 ساله داده، حالا می‌تواند آنجور که بر سر دختر یک ضد انقلاب در خانه‌اش داد می‌زند، می‌تواند در این حکومت هم داد بزند.

*به خاطر چرخه یو-ترن دلار مطلقا تحریم‌های ما رفع نخواهد شد

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها ادامه پیدا کرد و وقتی مجدد سرکار آمدند، گفتند که تحریم مال چهار سال اخیر بود؛ ولی مملکت در رکود و نقدینگی بالا است؛ چاره‌ای ندارند و باید ملت را با موضوعات مختلف سرگرم کنند؛ یک هفته کنسرت مشهد؛ یک هفته سخنرانی علی مطهری و سال 54 هفته است و هر هفته، ملت را به یک چیزی مشغول می‌کنند و البته آلودگی هوا قابل حل نیست و یا اشتغال، دست به دست هم دهیم و اشتغال را حل کنیم؛ مگر قرار نبود 100 روزه حل شود.

وی تاکید کرد: مطلقا تحریم‌های ما رفع نخواهد شد. آمریکا یک مفهومی به نام یو-ترن و یا دور برگردان دارد؛ معنایش این است که هر کس می‌خواهد با ما مذاکره کند، باید پولش را به دلار تبدیل کند. وقتی آقای سیف به آمریکا رفت و گفت هیچ اتفاقی نیفتاد، می‌گویند ما هیچ قولی برای برداشتن چرخه دلار ندادیم و آمریکا برای اولین بار راست گفت که به علت اعتماد به آمریکا و عدم حضور تیم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و وزیر خزانه‌داری آمریکا، کلاهی بر سر ما گذاشتند و هشت بار دست دوستی به دشمن دادیم و دشمن، به ما نارو زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا