بخشدار رودهن:

شناسایی 10 پل غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ شهر رودهن/ تعیین حریم و بستر رودخانه به عهده اداره امور آب می‌باشد

بخشدار رودهن از شناسایی 10 پل غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ عبوری شهر رودهن، گفت: تعیین حریم و بستر رودخانه به عهده اداره امور آب می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حمیدرضا ذوالفقاری در نشست ستاد مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: طی جلساتی که طی روزهای گذشته تشکیل شده بود ساخت و سازهای غیرمجاز در دو روستای بخش مرکزی تعیین تکلیف و بررسی شد و مباحث مهمی که در این نشست نیز به آنها اشاره شد تعرض به حریم و بستر رودخانه می‌باشد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری شاهد سیل در اغلب شهرها و استان‌های کشور بودیم که جان بسیاری از هموطنان عزیز را گرفت، از این جهت بررسی موضوعی همچون حریم رودخانه‌ها و رعایت این امر بسیار اهمیت دارد.

بخشدار رودهن تاکید کرد: طی جلسات کاربردی که تاکنون در این زمینه با حضور برخی از مسئولین برگزار شده موضوع حریم و بستر رودخانه‌های رودهن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

حمیدرضا ذوالفقاری گفت: به موجب قانون تعیین حریم و بستر رودخانه به عهده اداره امور آب می‌باشد که باید هرچه زودتر این محدوده مشخص و به بخشداری و شهرداری اعلام گردد، چرا که در صورت بروز مجدد سیل جان بسیاری از مردم این منطقه به خطر خواهد افتاد.

*برخی مناطق مسیر عبور آب دیگر کشش حجم بالای آب را ندارد

وی افزود: اداره امور آب به کمک شهرداری هرکدام بر مبنای وظایف از پیش مشخص شده، باید در تعیین حریم و بستر رودخانه و ایجاد دیوار ساحلی همکاری داشته باشند، همچنین در رودهن حدود 10 پل غیرمجاز نیز وجود دارد و علاوه بر این در برخی مناطق مسیر عبور آب دیگر کشش حجم بالای آب را ندارد.

ذوالفقاری گفت: دهیاران تمام روستاها موظف شده‌اند مجوز ساخت و سازهای غیرمجاز ندهند و هرگونه ساختمان‌سازی را گزارش دهند.

این مقام مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: تقاضا دارم تا مسئولین به مسیل‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و خواهشمندم در هیات تدبیر مصوبات مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا