جهت مصرف بهینه گاز در سطح ادارات و دستگاه‌های دولتی هیچ تعارفی نخواهیم داشت/ گاز ادارات و ویلاهای پرمصرف در شهرستان دماوند قطع شود/ نظارت ویژه بر وضعیت مصرف بهینه گاز در مراکز تجاری شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اينکه جهت مصرف بهینه گاز در سطح ادارات و دستگاه‌های دولتی هیچ تعارفی نخواهیم داشت، گفت: گاز ادارات و ویلاهای پرمصرف در شهرستان دماوند قطع شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، روز یکشنبه نشست فوق العاده هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دماوند به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و باحضور رضایی مهر معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، طهماسبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، سرهنگ فاضلی فرمانده انتظامی شهرستان دماوند و اعضای این ستاد در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

گفتنی است مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی، صنعتی، ادارات و ویلا ها با توجه به برودت هوا به منظور جلوگیری از بروز افت فشار ناشی از افزایش مصرف، ایجاد هماهنگی های لازم بین اعضای ستاد مدیریت بحران مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی در شهرستان دماوند جهت پیشگیری و اقدام به موقع در صورت بروز حوادث غیر مترقبه و از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود که توسط مسئولین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است در این جلسه ادارات متولی به ارائه گزارش در راستای اقدامات انجام شده در جهت کاهش مصرف گاز پرداختند و دستورات لازم در این خصوص توسط فرماندار شهرستان دماوند صادر و به اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند صادر شد.

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: علاوه بر 559 مورد مشترک پرمصرف که امروز دستور قطعی گاز گرفته‌اند و تا پایان روز مطمئنا جریان گاز آنها قطع می‌شود، واحدهای تجاری بزرگی که در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند نیز با توجه به تاکید استاندار مبنی بر قطعی گاز باید توسط اداره گاز نظارت شوند.

وی افزود: برخی از واحدهای آموزشی علاوه بر مصوبه استان مجددا در حال فعالیت هستند لذا باید اداره گاز حتما ورود کرده و گاز آنها قطع شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: برخی از ادارات علیرغم اعلام تعطیلی مجددا مصرف گاز را دارند و گاز این ادارات نیز حتما باید امروز قطع شود.
وی ادامه داد: در موضوع مصرف بهینه گاز در سطح ادارات و دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت هیچ تعارفی نباید باشد و تا پایان وقت امروز گاز آنها باید قطع شده و گزارش ارائه شود.

طاهرخانی تصریح کرد: در خصوص ویلانشینی و خوش نشینی اغلب مالکان در حال حاضر ساکن ویلا نیستند اما موتورخانه‌هایشان روشن است و از گاز استفاده می‌کنند که در این رابطه همراهی خوبی از دادستان داشتیم و دستور قاطع صادر شده تا در این زمینه دستمان باز باشد و به راحتی می‌توانیم نسبت به قطعی گاز ویلاهای خالی و منازل پرمصرف که جزو 559 مورد مذکور می‌شوند، اقدام کنیم.

وی گفت: دستگاه قضا با جدیت به این موضوع ورود پیدا کرده و اختیارات لازم را به ستاد حوادث و مدیریت بحران شهرستان داده است.

فرماندار شهرستان دماوند ضمن تاکید بر مصرف بهینه گاز بیان کرد: 18 الی 21 درجه بهترین دما برای محیط است که باید مدنظر باشد تا استان‌های دیگر با کاهش فشار گاز مواجه نشوند.
طاهرخانی عنوان داشت: در سطح شهرستان دماوند هیچگونه مشکل خاصی را درتامین گاز شهری در منازل نداریم و بیشتر تمهیدات برای این است که با صرفه جویی به همنوعان خود در استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور کمک کنیم.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم مدیریت انرژی و صرفه جویی در مصرف گاز را جدی بگیرند و با اداره گاز همراهی کنند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: به منازل خالی و خوش نشین‌ها تذکرات لازم داده شده اما توجه نشده است و اکنون جریان گاز 559 واحد مسکونی که اغلب در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها هستند به علت عدم توجه به تذکرات اداره گاز با هماهنگی دستگاه قضایی به طور موقت قطع خواهد شد.

طاهرخانی تصریح کرد: پیرو تصمیمات در سطح کلان که شب گذشته اتخاذ شده گاز پاساژهای بزرگ و این مراکز نیز باید قطع شود تا مدیریت بهینه در مصرف گاز را شاهد باشیم. نیاز است اصناف و دیگر واحدها همراهی لازم برای مدیریت بهتر در شهرستان داشته باشند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش نیز باید آمادگی لازم برای برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها را داشته باشد اما روزانه مبحث حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: مراکز درمانی در این ایام به صورت تمام وقت و با تمام ظرفیت آمادگی ارائه خدمات درمانی در سطح شهرستان را دارند.

وی عنوان داشت: همه واحدهای نانوایی در ساعت کاری مشخص پخت و عرضه نان را دارند و در این زمینه هیچگونه تعطیلی نخواهیم داشت لذا هر نانوایی که در سطح شهر تعطیلی خودسرانه داشته باشد برخوردهای شدیدی با آنها خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در تفکیک گاز سرایداری واحدهای آموزشی در سطح شهرستان باید حتما اداره گاز همراهی لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد تا در بحران‌های بعدی در این زمینه به مشکل برنخوریم.

طاهرخانی تصریح کرد: در سایر موضوعات به ویژه ذخیره سازی سوخت در سطح شهرستان با هماهنگی شرکت نفت هیچ مشکلی در ذخیره سازی نداشته و نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا