رئیس شبکه بهداشت‌ و درمان شهرستان دماوند؛

بیش از 61 هزار نفر از جمعیت شهرستان دماوند را زنان تشکیل می‌دهند/ ثبت‌نام 83 درصد از بانوان شهرستان دماوند در سامانه یکپارچه بهداشت

رئیس شبکه بهداشت‌ و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه بیش از 61 هزار نفر از جمعیت این شهرستان را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: 83 درصد از بانوان شهرستان دماوند در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سعید آسیایی در همایش زنان و سلامت با محوریت سلامت بانوان و خود مراقبتی که با حضور مسئولان شهری و شهرستانی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد، به اهمیت اینگونه همایش ها اشاره و اظهار کرد: زنان و مادران در جامعه نقش تربیتی برای فرزندان و آینده سازان کشور دارند که سالم بودن بانوان در افزایش خلاقیت و رشد تفکر آنان بسیار موثر است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: خود مراقبتی موجب می شود تا بسیاری از بیماری ها به سرعت پیشروی نکنند و یا در سنین بالا اتفاق افتد، با خود مراقبتی و پیشگیری، از افزایش اینگونه بیماری ها جلوگیری کرد.

رئیس شبکه بهداشت ‌و درمان شهرستان دماوند آموزش را نخستین موضوعی مدنظر این نهاد در راستای تحقق اهداف خود مراقبتی عنوان کرد و گفت: مادران از آغاز بارداری تا زمان تولد نوزاد و پس از آن تحت‌نظر همکاران ما هستند تا مراقبت‌های لازم در خصوص سلامت آنان پیگیری شود.

آسیایی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بالای بانوان در سطح شهرستان و همچین لزوم اهمیت جایگاه سلامت، این نهاد طی سال جاری با برگزاری کارگاه های آموزشی، مشاوره فرهنگی، برپایی چادرهای سلامت، جشنواره های بهداشتی و درمانی و … و همچنین ارائه خدمات به بانوان در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله اقدامات ما بوده است.

رئیس شبکه بهداشت ‌و درمان شهرستان دماوند در خصوص سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) نیز گفت: با توجه به سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت زنان شهرستان 61 هزار و 928 نفر است که از این تعداد 51 هزار و 656 نفر که حدود 83 درصد از جمعیت بانوان می‌باشد، در سامانه سیب ثبت نام شدند و از این تعداد، 43 هزار و 137 نفر یعنی 70 درصد از جمعیت بانوان حداقل یکبار از خدمات مراکز درمانی ما استفاده کردند.

این مقام مسئول عمده بیماری های شایع در بین بانوان که بسیار خطرناک است را سرطان های شایع زنان، دیابت، فشارخون، چاقی، بیماری های اعصاب و روان و قلبی و عروقی دانست و بیان کرد: افسردگی، کم تحرکی و تغییر سبک زندگی در خانواده ها موجب اینگونه بیماری ها شده که برای رفع این موانع نیازمند تغییر نگرش در سبک زندگی و فرهنگ سازی هستیم.

وی ادامه داد: اجرای برنامه جذب سفیران سلامت با شعار هر خانواده یک سفیر نیز طی سال جاری در شهرستان دماوند به اجرا درآمد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا