معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند:

جلوگیری از واگذاری اراضی میان‌بند و ایل‌راههای عشایر شهرستان دماوند/ عشایر و دامداران دماوند به فروش دام‌ مولد روی آورده‌اند

معاون فنی و عمرانی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار دماوند از جلوگیری از واگذاری اراضی میان‌بند و ایل‌راههای عشایر این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  صمد جلیلوند در نشست بررسی موضوع حریم ایل‌راه‌های عشایری شهرستان دماوند اظهار داشت: بحث جلوگیری از واگذاری اراضی میان‌بند و ایل‌راههای عشایر از سوی جهاد کشاورزی استان مطرح و از طریق استانداری تهران به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: دماوند بیشترین مسیر تردد عشایر در استان تهران را به خود اختصاص داده و جمعیت قابل توجهی از عشایر در مجموعه شهرستان دماوند هستند.

معاون فنی و عمرانی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار دماوند بیان کرد: با توجه به مباحث مطرح شده در این نشست، بخشی از میان‌بند مخصوص عشایر توسط منابع طبیعی واگذار و بخشی دیگر تصرف شده است؛ با توجه به بروز مشکلات برای دامداران، امور عشایر و منابع طبیعی باید به ارائه گزارش دقیق در این خصوص بپردازند تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

جلیلوند ادامه داد: علاوه بر این، باید نقشه مسیر ایل‌راه‌ها توسط امور عشایری شهرستان تهیه و مناطقی به منظور اتراق و انجام واکسیناسیون مشخص شده و این نقشه به ادارات ابلاغ شود تا واگذاری اراضی در مناطق مذکور صورت نگیرد.

وی گفت: همچنین مقرر گردید دامپزشکی شهرستان نسبت به تأیید تعداد دام‌های اعلامی از سوی امور عشایری شهرستان اقدام نماید تا مشکلی در خصوص تأمین نهاده‌ها به وجود نیاید.

معاون فنی و عمرانی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار دماوند عنوان کرد: در حال حاضر قیمت نهاده‌های دام افزایش یافته و به دلیل مقرون به صرفه نبودن، عشایر و دامداران به فروش دام‌ مولد روی آورده‌اند؛ با این وجود نمی‌توان پیش‌بینی خوبی در خصوص گوشت قرمز در سال‌ آتی داشت و این به معنای به صدا در آمدن زنگ خطر در خصوص تولید دام سبک است.

جلیلوند بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مجموعه دولت در شهرستان دماوند با تمام توان حمایت‌های لازم را در این خصوص مدنظر قرار خواهد داد تا قدمی در راستای حفظ دام و حل مشکل عشایر برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا