جلسه شورای اداری بخش رودهن/ تعیین و تکلیف وضعیت تردد خودروها در پل تاریخی نمیر رودهن

جلسه شورای اداری بخش رودهن به ریاست امیری بخشدار رودهن و به میزبانی شهرداری رودهن برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه بخش رودهن، موسوی منش شهردار رودهن، سلطان آهی شهردار آبعلی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، خدماتی وانتظامی برگزار گردید درخصوص سد معابر در شهرهای رودهن و آبعلی، تعیین و تکلیف وضعت تردد خودروها در پل تاریخی نمیر رودهن، موضوعات مربوطه به مخابرات و اداره برق، وضعیت ترافیکی شهر رودهن بویژه در ایام تعطیلات، نبود پل عابر پیاده در نقاط حادثه خیز شهر رودهن و… گفتگو و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در پایان نیز سرگرد براری رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند و سرگرد هردویی جانشین انتظامی بخش رودهن گزارشی در خصوص وضعیت ترافیکی و انتظامی منطقه بیان وهمچنین شهرداران رودهن وآبعلی و حاتمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ایی رودهن نیز درخصوص برنامه‌های ادارات مربوطه جهت آمادگی خدمات‌رسانی در فصل زمستان و بحرانهای احتمالی در سطح شهرها، محورهای مواصلاتی و به‌ویژه محور هراز ارائه دادند.

*سد معبر زیباسازی چهره شهر رودهن در اولویت قرار گیرد

امیری، بخشدار رودهن در جلسه شورای اداری بخش رودهن اظهار داشت: جمع‌آوری دستفروشان اولویت اول این شهر نیست، تابلوهای اضافی چهره شهر را زشت کرده است.

وی افزود: برخی کاسبان ضمن اشغال پیاده‌رو ابزارهای کار خود را نیز در جاده قرا داده و بخشی از جاده که عرض کمی دارد را متصرف کرده‌‌اند.

بخشدار رودهن گفت: نیاز است در سد معبر زیباسازی چهره شهر در اولویت قرار گیرد و نظم و ترتیب در معابر و جاده‌ها رعایت شود.

*مکان ثابتی در شهر رودهن جهت استقرار و ساماندهی دستفروشان مدنظر مدیریت شهری باشد

حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه رودهن در جلسه شورای اداری بخش رودهن اظهار داشت: کسی که اهل انصاف باشد لطف خدا شامل حالش می‌شود و درپناه خدا قرار می‌گیرد و کسی که از بندگان خدا گره گشایی کند خداوند از او راضی است اما خدشه انداختن درکار دیگران موجب نارضایتی خدا خواهد بود.

وی گفت: اگر کسی کارهایش را ارزیابی کند و ملاک انجام آن کار را رضایت خدا قرار دهد لطف و رحمت خاص خدا شامل حالش می‌شود و نباید براساس جلب رضایت دیگران دین و باور اعتقادی خود را زیرپا بگذاریم.

این مقام مسئول افزود: یک دیگر از ویژگی‌های افرادی که لطف خدا شامل حالشان می‌شود این است که عیب‌های خود را می‌بینند و از دیگران عیب جویی نمی‌کنند اما عیب‌های خود را برطرف می‌کنند.

حسینی در خصوص جمع‌آوری دست فروشان گفت: با توجه به وضعیت معیشتی برای این افراد باید مکان ثابتی در شهر رودهن جهت استقرار و ساماندهی دستفروشان مدنظر باشد.

*ضرورت‌ یک‌طرفه شدن پل نمیر شهر رودهن جهت کاهش‌ بار ترافیک شهری/ مطالعات احداث پل‌های عابر پیاده جدید شهر رودهن در دست انجام است

موسوی‌منش، شهردار رودهن در جلسه شورای اداری بخش رودهن اظهار داشت: در خصوص پل نمیر با توجه به بازدید انجام شده برای اینکه افزایش تردد را در مرکز شهر اضافه نکنیم به این نتیجه رسیدیم که پل یک طرفه شده و ترافیک را وارد شهر کند.

وی افزود: پل و بریدگی بین دو پمپ بنزین می تواند بار ترافیکی غرب شهر را پاسخ دهد بدون اینکه این ترافیک وارد هسته مرکزی شهر و سه راه مطهری شود.

شهردار رودهن ادامه داد: مقدمات این مهم درحال انجام است و به محض تصویب در شورای ترافیک،‌ سایر مقدمات  و نصب تابلو و مسدودسازی انجام می‌شود.

شهردار رودهن تصریح کرد: مطالعات پل‌های عابر پیاده جدید در دست انجام است و با توجه به محدودیت در اعتبارات به احتمال زیاد تهاتر صورت خواهد گرفت.

موسوی‌منش ادامه داد: در خصوص سد معبر نیز، وانتی‌ها به ویژه درشهر در زمان مشخصی ساماندهی می‌شوند، ‌راحترین ساماندهی سد معبر مربوط به کسبه است زیرا قابلیت کنترل دارد که نیاز است نیروی انتظامی در این خصوص کمک کند.

*دسترسی محلی و ترافیک شهر رودهن از سمت پل نمیر باید مورد کارشناسی قرار گیرد/ ضرورت تامین روشنایی و ایجاد سرعت‌گیر در معابر اصلی شهر رودهن

سرگرد اسماعیل براری، رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند در جلسه شورای اداری بخش رودهن اظهار داشت: نیاز است در مرکز شهر رودهن روشنایی به اندازه کافی باشد و اگر نیاز است سرعتگیرهایی نیز ایجاد شود.

وی افزود: برخی از سرعتگیر‌ها از بین رفته‌اند و باید حداقل با رنگ دیده شوند.

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند ادامه داد: تداخل جاده با مرکز بازار رودهن یکی از مشکلات این شهر است،‌ مرکز شهر عملا از بانک ملت تا بانک کشاورزی می‌باشد و از ساعت 7.5 دیگر جای پارک نیست.

براری تصریح کرد: در مرکز شهر رودهن پارکینگ نیز وجود ندارد و ساخت و سازها و ترافیک جایی برای پارک خودروها نگذاشته‌اند.

وی گفت: دسترسی محلی و ترافیک شهر از سمت نمیر باید مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد اما درنهایت با یک طرفه کردن پل نمیر و ورودی کردن ترافیک به سمت شهر موافق هستم و نظر من در این باره مثبت است.

*300 تن نمک برای اجرای طرح زمستانه شهر آبعلی دپو شده است/ رفع رانش زمین در قسمت بالای شهر آبعلی جهت جلوگیری از آسیب به تاسیسات شهری نیاز به مساعدت مسئولان راهداری دارد

سلطان‌آهی، شهردار آبعلی در نشست شورای اداری بخش رودهن اظهار داشت: 300 تن نمک برای اجرای طرح زمستانه دپو شده است و ستاد بحران آماده است در صورت بارش برف در خدمت مردم شهر باشد.

وی افزود: شهر آبعلی با توجه به سبقه‌ای که از گذشته در رستوران‌داری داشته است چیدمان میز رستوران در جاده‌ها را شاهد هستیم که اخطار به داده شد.

شهردار آبعلی گفت: این مساله چندان خوشایند مردم نیست اما طی چندین مرحله به آنها اخطار داده شده و مقرر است طرحی ایجاد شود که سد معبر نیز رفع شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی شهر که احتیاج به همکاری مسئولان از جمله اداره راه دارد، رانش زمین در قسمت بالای شهر اول مبارک‌آباد به آبعلی است.

شهردار آبعلی تصریح کرد: تاسیسات شهری آبعلی به طور کامل از منطقه عبور می‌کند و اگر چاره‌ای برای موضوع اندیشیده نشود یک ماه دیگر با اولین بارش، رانش زمین موجب قطعی تمام تاسیسات شهر آبعلی می‌شود و یک ماه باید دنبال حل این مساله باشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا