جسد پاراگلایدر سوار مفقود شده پس از ۷۲ ساعت عملیات در ارتفاعات روستای یهر دماوند پیدا شد

جسد پاراگلایدر سوار مفقود شده پس از ۷۲ ساعت عملیات در ارتفاعات روستای یهر دماوند پیدا شد.

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: روز شنبه ۱۳ خردادماه طی مفقود یک پاراگلایدر در منطقه مشاء امامزاده هاشم دماوند پرواز کرده و توجه به شرایط نامساعد جوی هوا در مکانی نامعلوم سقوط کرده است.

وی افزود: با توجه به وسعت منطقه عملیات جست‌وجو در قالب 25 تیم زمینی و یک تیم هوایی با محوریت ستاد مدیریت شهرستان دماوند و هلال‌احمر کار جست‌وجو آغاز شد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: مناطقی مختلف سطح شهرستان دماوند با تقسیم بندی کار عملیات جست‌وجو آغاز شد برخی از نقاط در حوزه استحفاظی مازنداران با هماهنگی هلال‌احمر آمل تیم‌هایی در مرز استان تهران برای جست‌وجو فعال شد.

طاهرخانی گفت: پس از ۷۲ ساعت کار عملیات شبانه‌روزی در بامداد سه‌شنبه با توجه به اخبار واصله مردمی تیم‌های امداد و نجات در محدوده روستاهای محور دلیچایی ارتفاعات روستای یهر پس از چند ساعت کار جست‌وجو فرد مفقودی توسط تیم رویت که متاسفانه بر اثر برخورد شدید با صخره‌ها جان خود را از دست داد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: از همکاری هیات‌های کوهنوردی و موتورسواری، قرارگاه ثارالله، نیروهای مردمی، بسیج، جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروهای فراجا، هلال‌احمر که در این چند روز شبانه‌روزی با مدیریت بحران همکاری داشتند، نهایت تشکر و قدردانی می‌شود.

شایان به ذکر است سایت پرواز چنار شرق و امامزاده هاشم به دلیل نداشتن استاندارهای لازم تعطیل بوده و فرد فوت شده بدون گرفتن مجوزات لازم اقدام پرواز با پاراگلایدر کرده بود؛ از ورزشکاران خواهشمندیم که بدون هماهنگی از هرگونه پرواز در مناطق ارتفاعات شهرستان دماوند خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا