رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند:

جریمه سنگین ۷ واحد متخلف فروش گاز مایع در شهرستان دماوند/ کمبود گاز مایع شهرستان دماوند را باید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین کند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از جریمه سنگین ۷ واحد متخلف فروش گاز مایع در این شهرستان خبر داد و گفت: کمبود گاز مایع را باید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین کند.

آرش آقاجان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند با بیان اینکه کمبودی در زمینه کپسول‌های گاز مایع احساس نکرده‌ایم و مسئول تامین آن شرکت پخش است، اظهار داشت: با افراد متخلف برخورد می‌شود اما رسانه‌ای کردن برخوردها قانونی نیست.

وی افزود: پرونده تخلف باید در تعزیرات حکم برخورد و صرفا برای برگه تخلف تنظیم شده توسط اداره صمت حکمی صادر نمی‌شود و فقط گزارش تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند بیان کرد: چند روز است که گشت مشترک گاز مایع برقرار است، روز گذشته در گیلاوند یک واحد متخلف جریمه شد و امروز گشت اداره گاز در رودهن در حال اجراست. در این مدت با 7 واحد برخورد سنگینی شده و هر کدام در حد 30 تا 40 میلیون تومان جریمه شده‌اند.

آقاجان احمدی ادامه داد: عوامل پخش گاز همه باید حواله شرکت پخش را داشته باشند در غیر اینصورت جریمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های پخش سوخت معمولا تخلف نمی‌کنند و گاهی عاملان توزیع مرتکب تخلفاتی همچون گرانفروشی و توزیع خارج از شبکه می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند اضافه کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عاملان توزیع را تعیین می‌کند و نظارت نیز توسط گشت‌های مشترک و شرکت پخش و اداره صمت صورت می‌گیرد.

*از ابتدای سال تاکنون با 25 مورد از تخلفات وادحدهای عرضه گاز مایع برخورد شده است/ کمبود گاز مایع را باید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین کند

آقاجان احمدی گفت: از ابتدای سال تا کنون با 25 مورد از تخلفات در توزیع برخورد شده است، کمبود گاز مایع را باید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین کند.

وی عنوان کرد: کمبود گاز مایع در دماوند بسیار بیشتر بود اما نماینده محترم شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی و آنرا رفع کرد در غیراینصورت امسال با شرایط کاملا بحرانی در این زمینه روبرو می‌شدیم. نماینده مجلس با جذب سهمیه برای دماوند این مساله را رفع کرد و اکنون مشکل ما در این زمینه بسیار کاهش یافته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند افزود: همچنان ممکن است بعدا برخی افراد مرتکب تخلف شوند که با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: تعزیرات به متخلفان حکم می‌دهد و علت اینکه دوباره متخلفان دست به این اقدام می‌زنند و در این عرصه فعالیت می‌کنند این است که ممکن است تنبیه تعزیرات به صورت قطع شدن سهمیه نباشد و فقط به صورت نقدی جریمه می‌کند، اگر خطوط تلفنشان قطع شود نیز مردم دچار مشکل می‌شوند اما حکم نهایی در اختیار تعزیرات است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند تصریح کرد: بازرسان همه موارد مخصوصا شرکت‌های پخش گاز مایع را نظارت می‌کنند و 4 روز است که گشت مشترک گاز مایع در حال انجام است.

آقاجان احمدی اضافه کرد: شرکت‌های پخش در دماوند شامل پی اس سی از ری و شرکت شارژ بوتان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا