جذب نیروی انسانی، تجهیزات و احداث پایگاه‌های آتشنشانی از مطالبات اصلی آتشنشانان شهر دماوند است/ مسئولان شهری در بودجه سال‌های آینده نسبت به آتشنشانی دماوند نگاه ویژه داشته باشند 

امام جمعه شهرستان دماوند بل بیان اینکه جذب نیروی انسانی، تجهیزات و احداث پایگاه‌های آتشنشانی از مطالبات اصلی آتشنشانان شهر دماوند است، گفت: مسئولان شهری در بودجه سال‌های آینده نسبت به آتشنشانی دماوند نگاه ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در آیین تجلیل از آتش‌نشانان شهر دماوند اظهار داشت: همواره تقاضای تجهیز بیشتر ایستگاه‌های آتشنشانی و احداث پایگاه‌های لازم و مجهز و جذب نیروی انسانی از مطالبات آتشنشانان بوده است.

وی افزود: از نظر شرعی و عقلی و انسانی و حقوقی حفظ جان انسان‌ها از مهمات است و از انجا که آتشنشانی در این امر فعال است و وظیفه دارد لذا باید تجهیز و هزینه برای آتشنشانی و اختصاص بودجه برای آن را در اولویت قرار دهیم که این موضوع از جدولگذاری و آسفالت و زیباسازی شهر مهمتر می‌باشد.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: مسئولان شهری در بودجه سال‌های آینده حتما نسبت به اتشنشانی نگاه ویژه و بودجه مضاعف در نظر بگیرند مخصوصا در مناطق پرجمعیت همچون گیلاوند و اطراف باید تجهیز لازم و جود داشته باشد.

فتاح دماوندی ادامه داد: نجات جان انسان از آن جهت که آتشنشانان مسئول هستند بزرگترین واجب و مقدس‌ترین و ارزشمندترین کار است که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: ایثار و از خودگذشتگی و شهامت آتشنشانان نشان می‌دهد که جبهه ایثار همچنان به روی ما باز است، در حوادث اخیر برخی از اغتشاشگران ماشین‌های آتشنشانی و امدادی و انتظامی را مورد حمله قراردادند که نشان می‌دهد آنها با هدف دیگری دست به اعتراض زده‌اند لذا این جبهه‌های ایثار به روی ما باز هستند.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان داشت: بخش آموزش باید در آتشنشانی جدیتر گرفته شود و کاری صورت گیرد که حادثه از ابتدا پیش نیاید لذا باید یک ستاد پیشگیری از حوادث در شهرداری دماوند و مجموعه‌های وابسته مورد توجه باشد.

فتاح دماوندی گفت: تعامل دائمی با مدارس بسیار مهم است و جلسات متعدد با دانشگاه‌ها و مساجد و حوزه‌های علمیه نیز اهمیت دارد همچنین در مجالس و برنامه‌ها سخنرانی‌های اموزشی برای مردم ارائه شود تا مردم در زمان خطرات مالی و جانی بدانند چه اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا