جایگزینی ۱۴۴ نیروی کار ایرانی در دماوند/ ۲۹۸ مورد اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند از جایگزینی ۱۴۴ نیروی کار ایرانی در ۹ ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، جعفر میرزاملکی با اشاره به عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند در ۹ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: تعداد دادخواست واصله در این مدت بالغ بر ۳۷۹ مورد بوده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۴۰۱ مورد بود.

وی از ابلاغ ۴۷۱ رأی در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: تعداد آرای صادره در هیئت تشخیص در ۹ ماه نخست سال جاری ۳۵۵ مورد و تعداد آرای صادره در هیئت حل اختلاف، ۱۱۶ مورد بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند ادامه داد: در حوزه بازرسی نیز در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۲۸ مورد بازرسی در این شهرستان انجام شد؛ همچنین ۱۲ مورد حادثه کار در این مدت صورت گرفت؛ علاوه بر این، ۲۹۸ مورد شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز و ۱۴۴ مورد جایگزینی نیروی کار ایرانی انجام شد.

میرزاملکی از بیش از یک میلیارد ریال جریمه وصولی در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در شهرستان دماوند بالغ بر ۳۵۰ نفر، معرفی ۳۲۷ نفر به سازمان تأمین اجتماعی جهت دریافت مقرری، معرفی ۱۲۸ نفر از مقرری‌بگیران به فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مهارت و ۱۵ مورد اشتغال مجدد مقرری‌بگیران انجام شد.

وی در خصوص وضعیت اشتغال در دماوند گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۴۴۹ نفر به از طریق واحد اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی غیردولتی به کار گمارده شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند از ثبت هزار و ۱۸۲ مورد اشتغال در سامانه ملی رصد در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این مدت ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای دماوند ۳۶۵ مورد، بهزیستی ۱۹ مورد، اداره صمت ۵۶ مورد و کمیته امداد شهرستان دماوند ۲۳ مورد ثبت اشتغال در سامانه داشت.

میرزاملکی ادامه داد: همچنین ادارات میراث فرهنگی و گردشگری ۲۵۹ مورد، جهاد کشاورزی ۴۰۲ مورد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۴ مورد، اداره ورزش و جوانان پنج مورد، صندوق مهر رضا(ع) چهار مورد و بنیاد شهید و امور ایثارگران دماوند پنج مورد ثبت اشتغال در سامانه رصد انجام دادند.

وی عنوان کرد: در خصوص واحد تعاون در ۶ ماهه نخست سال جاری، پنج مورد تشکیل تعاونی، دو مورد انحلال، ۷۷ نفر جذب عضو در تعاونی، ۴۶ مورد برگزاری مجمع و ۳۸ مورد اشتغال‌زایی در تعاونی‌ها انجام شد؛ علاوه بر این تعداد ۱۵۵ واحد مسکن مهر نیز تحویل داده شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبار در سال ۹۸، هیچ‌گونه پرداخت تسهیلاتی در خصوص مشاغل خانگی صورت نپذیرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا