جاده صالح‌آباد دماوند؛ محور خطر در مسیر بی‌تفاوتی مسئولان

جاده صالح‌آباد، جاده‌ای که با عبور از روستاهای همچون علی‌آباد، اسلام‌آباد، رستم‌آباد و وادان، در نهایت به کیلان و ایوانکی ختم می‌شود؛ جاده خاکی و قدیمی روستایی که چندین سال پیش تنها برای عبور و مرور روستایی سطح آن آسفالت گردید و با گذر زمان، به محوری شلوغ و پرتردد تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این جاده پرپیچ‌وخم و پر از فرعی که محل تردد وسایل نقلیه کشاورزی، باری و سواری به محور اصلی و برعکس است، دارای ده‌ها نقطه کاملا کور دید نسبت به‌وسیله نقلیه روبرو است و همه این ایرادات، مواردی واضح از ایرادات این محور خطر از دید کارشناسان و رانندگان است.

قاعدتاً از تبدیل یک جاده خاکی، روستایی فاقد هیچ اصول جاده‌سازی که نهایت سرعت عبوری از آن در حدود 20 کیلومتر در ساعت بود به یک محور اصلی که تقریبا هیچ وسیله نقلیه‌ای سرعت مجاز عبور از آن را رعایت نمی‌کند، انتظاری جز این هم نمی‌رفت که هر روز شاهد اصلی‌ترین موارد واژگونی، تصادف، برخورد با ادوات کشاورزی و افراد و حتی تیر برق کنار جاده باشیم.

هر چند ایده‌آل‌ترین حالت ممکن، تلاش مجموعه مسئولان شهرستان برای بهسازی این جاده همچون بخش موجود آن در سمنان است که البته مجموع اخبار منتشرشده از سال 95 نشان از این دارد که این مورد در حد قول باقی‌مانده است؛ ولی تعدد تصادفات که هر روز از این محور گزارش داده می‌شود، چاره‌اندیشی موقت مسئولان امر را طلب می‌کند که البته انگشت نشانه به سمت خروجی‌هایی است که از نشست‌های شورای ترافیک شهرستان بایستی منتج گردد.

سرعت غیرمجاز ماشین‌های سبک و سنگین عبوری از این محور نسبت به سرعت مجاز اعلام‌شده در تابلوهای مسیر اصلی‌ترین عامل ایجاد خطر در این محور است که به‌تبع استفاده از سرعت‌گیر و استقرار پلیس راه برای کنترل دوره‌ای سرعت ماشین‌های عبوری، عامل کاهش بسیاری از این حوادث می‌شود.

استفاده از آینه محدب ترافیکی در برخی نقاط، استفاده از شبرنگ ترافیکی و چشم‌گربه‌ای سولار برای هدایت مسیر در شب‌های تاریک این مسیر، راه‌حل‌های ساده‌ای است که می‌تواند به افزایش حداقل‌های ایمنی در این محور مخصوصاً در نقاط حادثه‌خیز آن که دارای آمار بالای حوادث می‌باشد، کمک کند.

متأسفانه گویا حوادث این محور و برخی از نقاط حادثه‌خیز حتی محور اصلی دماوند-فیروزکوه که شاهد تصادفات تکراری و مشابه است، برای مسئولان شهرستان، عادی شده است و گویا قرار نیست اقدام خاصی صورت پذیرد تا خطر در محور بی‌تفاوتی همچنان پابرجا باقی بماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا