ثبت نام ۱۵۰ کارگر ساختمانی جهت دریافت کارت مهارت به منظور استفاده از امتیاز بیمه با پیگیری انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند/ با تلاش شورای سازش و حل اختلاف در کمترین زمان و بدون هزینه خواسته شاکیان محقق شده است/ متاسفانه مکانی جهت استقرار کارگران فصلی در سطح شهر دماوند محقق نشد

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند از ثبت نام ۱۵۰ کارگر جهت دریافت کارت مهارت به منظور استفاده از امتیاز بیمه با پیگیری انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند خبر داد و گفت: با تلاش شورای سازش و حل اختلاف در کمترین زمان و بدون هزینه خواسته شاکیان محقق شده است و متاسفانه مکانی جهت استقرار کارگران فصلی در سطح شهر دماوند محقق نشد.

حسین عبدلی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود ضمن ارائه گزارش عملکرد این انجمن طی دومین دوره فعالیت اعضاء هیات مدیره اظهار داشت: ثبت نام ۱۵۰ کارگر جهت دریافت کارت مهارت به منظور استفاده از بیمه یکی از اقدامات مثبت است.

وی افزود: طی دو سال اخیر در سراسر کشور هیچ سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی اختصاص نیافت اما تلاش و پیگیری‌های مکرر انجمن دماوند باعث شد ۱۰۰ کارگر در شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و از خدمات بیمه استفاده کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند بیان کرد: حل اختلاف ۴۵ پرونده بین کارگر و کارفرما به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجمن بود، با تلاش شورای سازش و حل اختلاف در کمترین زمان و بدون هزینه خواسته شاکیان محقق شده است.

عبدلی‌راد ادامه داد: متاسفانه ۱۲ پرونده علیرغم تلاش شورا به نتیجه نرسیدند و در نهایت شاکیان جهت مراجعه به دادگاه هدایت شدند.

وی تصریح کرد: نرخ‌گذاری تمامی حرفه‌های ساختمان به صورت سالیانه، تهیه و توزیع ۹۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان در ۱۸ مرحله و واریز ۱۵ میلیون تومان وجه نقد به حساب ۱۶ کارگر نیازمند همچنین عیادت از کارگران حادثه دیده که در حین انجام کار ساختمانی دچار حادثه شده بودند تعدادی دیگر از فعالیت های انجمن بودند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: کلاس‌های ایمنی و اصول کار در مرکز فنی و حرفه‌ای در ۵ جلسه برگزار شد که همزمان با آزمون عملی کارت مهارت این کلاس‌ها نیز برگزار می‌شد.

عبدلی‌راد افزود: پیگیری‌های مکرر از طریق شهردار و شورای شهر جهت اختصاص مکانی سرپوشیده برای استقرار کارگران فصلی در سطح شهر صورت گرفت تا حرمت و کرامت کارگر حفظ شود، متاسفانه تا به امروز این خواسته انجمن محقق نشده اما تا حصول نتیجه انجمن صنفی پیگیر موضوع خواهد بود.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر با توجه به رکود بازار مسکن و نبود کار ساختمان کارگران شریف و زحمت کش برای تامین مخارج زندگی شرایط سختی را داشتند مخصوصا در فصل سرما این مشکلات دو چندان شده است، در چنین شرایطی انجمن صنفی مدام دغدغه کارگر را داشته و سعی بر این بوده تا در تمامی مراحل کمک حال کارگران باشد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند بیان داشت: امید است در سال‌های آتی با حمایت مسئولین شهرستان بتوانیم گامی مثبت در جهت محقق شدن خواسته کارگران شریف و زحمت کش برداریم.

مصاحبه از مصطفی شرافت

انتهاي پيام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا