شهردار آبسرد خبر داد؛

ثبت‌نام 1450 متقاضی جهت دریافت سند در شهرداری آبسرد/ تاکنون 1116 فقره سند تک برگی در شهر آبسرد صادر شده است

شهردار آبسرد از ثبت‌نام 1450 متقاضی جهت دریافت سند در شهرداری این شهر خبر داد و گفت: تاکنون 1116 فقره سند تک برگی در شهر آبسرد صادر شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، سید محمد رفیعی طباطبایی در مراسم رونمایی از اسناد مالکیت زمین‌های فاقد سند در شهر آبسرد اظهار داشت: طبق گزارشات ارائه شده 120 سند آماده تحویل است و از 10 نفر به طور نمادین دعوت شده تا این اقدام بزرگ اطلاع‌رسانی شود.

وی در خصوص اهمیت سنددار بودن اراضی در شهرها و روستاها بیان کرد: مشکل در احیای بافت فرسوده این است که در توافق با مالکان اسناد مالکیت وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شهردار آبسرد ادامه داد: بنیاد در شهرهایی که جمعیت کم است و زیر 25 هزار نفر هستند مسیر بازآفرینی را کوتاه می‌کند، اما ضروری است که این فرآیند برای عمران و آبادانی همچنان کوتاه‌تر شود.

رفیعی طباطبایی عنوان کرد: برای توافق با مالکان بافت‌های فرسوده مشکل داریم زیرا آنها سند ندارند و ما قانونا زیر سؤال هستیم از این رو فرآیندهای لازم صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: در حوزه شهرسازی نیز صدور پروانه برای املاکی که سند رسمی شش دانگ ارائه نداده‌اند، ممنوع است اما آیا می‌توان برای تمام شهرها این خدمات را تعطیل کرد؟ از این رو بنیاد با اقدامی شایسته در قالب یک کارگروه در حال رفع مشکل مذکور است.

شهردار آبسرد تصریح کرد: مقرر شده است که در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با نظارت شورای شهر، کمیته‌های صدور سند تشکیل شود و مردم وجوهی را باید به یک حساب مشخص در شهرداری‌ها واریز کنند که این رقم صرف هزینه‌های شهری نمی‌شود بلکه صرف آگهی‌های مربوطه می‌شود.

رفیعی طباطبایی بیان کرد: تاکنون برابر آمار کمیته صدور سند آبسرد، 1450 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 1034 پرونده تشکیل شده و 1116 مورد سند تک برگی صادر شده است.

شهردار آبسرد بیان کرد: سندهای 770 نفر تحویل داده شده و 120 سند دیگر امروز آماده تحویل هستند که مقداری از آن مربوط به خود شهرداری است، 226 مورد نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا