تولید 400 هزار اصله نهال جنگلی در بزرگترین نهالستان شرق استان تهران/ رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی روستای آئينه ورزان دماوند به ارزش 50 میلیارد تومان

ali khaliliرئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند از تولید 400 هزار اصله نهال جنگلی در بزرگ‌ترین نهالستان شرق استان تهران خبر داد و گفت: 10 هکتار از اراضی ملی روستای آئينه ورزان دماوند به ارزش 50 میلیارد تومان رفع تصرف گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی خلیلی در ابن خصوص اظهار کرد: این نهال‌ها در ایستگاه تولید بذر و نهال منابع طبیعی دماوند و در وسعتی معادل 12 هکتار در دو سال تلاش این اداره تولید شد.

وی افزود: این نهال‌ها شامل گونه هایی از قبیل افرای سیاه، اقاقیا، زبان گنجشک، عرعر، گردو، توت نرک، تنگرس، بادام، کاج سیاه، سرو خمره ای و … است و در زمان مناسب به عرصه‌های مورد نظر برای کاشت انتقال خواهند یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این ایستگاه تاکنون بیش از 10 تن بذر مرتعی سکاله مونتانوم برداشت شده که این بذور در زمینه‌های احیا و اصلاح مراتع و اجرای پروژه‌های بیولوژیکی در طرح‌های جامع آبخیزداری استان تهران و سایر استان‌های هم اقلیم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

*147 هزار هکتار  وسعت مراتع شهرستان دماوند می‌باشد

خلیلی وسعت مراتع شهرستان دماوند را حدود 147 هزار هکتار و ظرفیت چرای دام در این مراتع را حدود 80 هزار واحد دامی اعلام کرد.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با محیط‌زیست این برای اجرای هرچه بهتر پروژه مدیریت چرا و کنترل دام خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های هر دو دستگاه برای حفظ این مراتع و بهبود وضعیت آن و ایجاد تعادل دام و مرتع منعقد شده که در پی آن و همزمان با آغاز فصل چرا سه گلوگاه مهم در سطح شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند استقرار تیم‌های کنترل دام و جلوگیری از ورود حدود 20 هزار دام غیرمجاز و دو هزار رأس دام فاقد هرگونه مجوز بهره‌برداری از این مراتع را از دیگر تلاش‌های اداره کل منابع طبیعی دماوند اعلام کرد.

خلیلی تأکید کرد: جنگل‌های طبیعی این شهرستان حدود هشت هکتار است که با گونه‌های ارس، بنه، زرشک، داغداغان و تنگرس در قسمت‌های شرقی این شهرستان پراکنده هستند.

وی افزود: به منظور توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز تاکنون در سطح 30 هکتار عملیات جنگل‌کاری در این شهرستان انجام شده است.

*رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی روستای آئينه ورزان دماوند به ارزش 50 میلیارد تومان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند از باز پس‌گیری 10 هکتار از اراضی ملی پلاک آئينه ورزان این شهرستان به ارزش 500 میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: این اراضی به دستور دادستان و رئیس دادگستری شهرستان دماوند و در راستای اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا