وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

توسعه گردشگری شهرستان دماوند با تدوین آمایش سرزمینی و دعوت از سرمایه‌گذاران محقق خواهد شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه گردشگری شهرستان دماوند با تدوین آمایش سرزمینی و دعوت از سرمایه‌گذاران محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سید عزت‌الله ضرغامی در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: باید اولویت‌های گردشگری دماوند مشخص و یک طرح پنج ساله برای این منظور تهیه شود زیرا ظرفیت گردشگری شهرستان دماوند بالاست و میلیون‌ها نفر در طول سال از مسیر دماوند به شمال کشور می‌روند.

وی افزود: برای توسعه گردشگری در دماوند باید ابتکار به خرج داده و از صاحبان ایده دعوت کرده و حرفهایشان را بشنویم همچنین باید اشتیاق و جاذبه جهت توقف مسافران و گردشگران در دماوند ایجاد شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: زمینه این اتفاقات در دماوند فراهم است، زیرا دماوند دارای آب وهوا و طبیعت مناسب و زیبا، زمینه گردشگری و صنایع دستی خوب می‌باشد.

ضرغامی عنوان کرد: 299 رشته صنایع دستی وجود دارد و از این میان هر فردی که در درگاه ثبت نام کرد حکم مجوز را دارد و هر کسی می‌تواند خانه خود را کارگاه کند که با افزایش آنها بازارچه راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در آمایش و انتخاب پروژه‌ها باید در موارد مربوط به شهرستان هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شود ما نیز تسهیلات فراهم می‌کنیم و سهمیه ویژه برای صنایع دستی در نظر گرفته ایم همچنین تسهیلات تبصره 18 نیز داریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: هماهنگی با دستگاه‌ها خوب است، تاکنون هنگام درخواست از دستگاههای دولتی وضع خوبی داشته‌ايم و اهمیت گردشگری را فهمیده‌اید، در دماوند ظرفیت گردشگری و صنایع دستی بالاست و باید سرمايه‌گذاري در این شهرستان برای استفاده از ظرفیت‌ها و ایجاد جاذبه‌ها مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا