شهردار کیلان خبر داد؛

توسعه پارک‌ها و فضاهای تفریحی کیلان در سال آینده/ 2 میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر کیلان نیاز داریم/ اعتبار پروژه احداث بلوار محله کردر کامل تزریق نشده است

شهردار کیلان از توسعه پارک‌ها و فضاهای تفریحی در سال آینده و درخواست اعتبار 2 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر شهر کیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  ایرج گودرزی‌راد در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری جهت رسیدگی و توسعه پارک‌ها و فضاهای تفریحی شهر کیلان اظهار کرد: یکی از مواردی که در بودجه توسعه‌ای شهرداری کیلان در سال 1398 پیش‌بینی شده، توسعه و تجهیز پارک معلم و پارک شهرک امام خمینی (ره) این شهر است.

وی با بیان اینکه پارکی که در ورودی محلی ساران وجود دارد، مورد استفاده لازم شهروندان در این محله نیست، افزود: به همین جهت، احیا و توسعه پارک محله ساران از برنامه‌های مهم شهرداری کیلان است؛ همچنین با توجه به همکاری دستگاه‌ها برای واگذاری زمین، شهرداری برای احداث پارک بانوان در شهر کیلان آمادگی دارد.

*اعتبار پروژه احداث بلوار محله کردر کامل تزریق نشده است/ تا خردادماه سال 98 بلوار کردر تمام می‌شود

شهردار کیلان درباره بخشی از فعالیت‌های عمرانی در این شهر گفت: سال گذشته مجوز احداث بلوار ورودی شهر کیلان در محله کردر با اعتباری بالغ‌بر 9 میلیارد ریال از سوی استانداری تهران اخذ شد که تاکنون پنج میلیارد ریال از این اعتبار محقق شده و منتظر پرداخت مابقی آن هستیم.

گودرزی‌راد تصریح کرد: با وجود اینکه اعتبار پروژه احداث بلوار محله کردر کامل تزریق نشده، اما از منابع داخلی آسفالت این پروژه انجام شده و با طراحی و ایجاد دوربرگردان‌ها، نصب چراغ‌های روشنایی این بلوار تا خردادماه سال 1398 به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد: کوی قائم محله کردر برای نخستین بار در این دوره مورد توجه قرار گرفت و پروژه جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت آن به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شد؛ همچنین در این منطقه بهبود وضعیت روشنایی خیابان‌ها و معابر با وجود اینکه جزو وظایف شهرداری نبود، انجام شد.

*اجرای 3400 متر جدول‌گذاری در شهر کیلان/ معابر کیلان به 6 هزار تن آسفالت نیاز دارد

شهردار کیلان افزود: هزینه پروژه‌های عمرانی در محله کردر و کوی قائم نزدیک به ۳۵ میلیارد ریال بوده که تاکنون حدود ۶۰ درصد از آن تسویه شده است؛ در برخی معابر محله کوهان نیز، پروژه جدول‌گذاری و آب‌روسازی به اتمام رسیده و منتظر مجوزهای لازم برای اجرای پروژه روکش آسفالت هستیم.

گودرزی‌راد گفت: در سال جاری، سه هزار و 400 متر جدول‌گذاری در محلات شهر کیلان عملیاتی شد که این امر در شهرستان دماوند و حتی استان تهران به عنوان یک رکورد است؛ از سویی دیگر، با توجه به شرایط کنونی، 176 هزار متر عملیات جدول‌گذاری دیگر در این شهر پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای انجام عملیات روکش آسفالت معابر و خیابان‌های شهر کیلان به 6 هزار تن آسفالت نیاز داریم که با توجه به قیمت کنونی آسفالت، بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این امر لازم است؛ از این رو، با توجه به محدودیت منابع در سال ۹۷، بخشی از اجرای عملیات روکش آسفالت معابر و خیابان‌های این شهر به سال آینده موکول شد.

*80 درصد معابر شهر کیلان استانداردهای لازم را ندارد/ پروژه‌های عمرانی در سال آینده با سرعت مطلوبی انجام می‌شود

شهردار کیلان بیان کرد: متاسفانه ۸۰ درصد از معابر و خیابان‌های شهر کیلان در حوزه جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و دفع آب‌های سطحی استاندارد‌های لازم را ندارند؛ بنابراین دست‌یابی به کیفیت مطلوب در این حوزه، نیازمند زمانی بیش از یک سال است.

گودرزی‌راد ادامه داد: در سال گذشته با وجود تمام مشکلاتی وجود داشت، اجرای پروژه‌های عمرانی از سرعت مطلوبی برخوردار بود؛ با این حال این نوید را به شهروندان می‌دهیم که در سال 1398، اجرای این پروژه‌ها با شدت و سرعت بسیار بیشتری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاریخ، تمدن، فرهنگ غنی و نخبه‌پروری شهر کیلان، میدان امیرکبیر به میدان علم و فرهنگ تغییر نام خواهد داد و المان جدید این میدان طراحی و تایید شده است و در آینده‌ای نزدیک اجرای آن انجام خواهد شد.

شهردار کیلان در خصوص بازسازی آثار میراث فرهنگی شهر کیلان اضافه کرد: برای مرمت و بازساری دو قلعه تاریخی کوهان و حاج عسگر آمادگی‌های لازم وجود دارد و در این زمینه در انتظار اخذ مجوزهای لازم و همکاری نهاد‌های مربوطه هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا