رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند؛

توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری/ کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی موثر باشند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی مؤثر باشند.
محمود پوردیوان بیگی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص ارزیابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند اظهار کرد: این نهاد در سال‌های اخیر درزمینه‌های مختلف هنری ازجمله فعال کردن انجمن هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی و هنرهای نمایشی فعالیت‌های زیادی انجام داده و به‌تبع آن در جشنواره‌های مختلف مانند تئاتر موفق به کسب رتبه شده است.
وی افزود: علاوه بر این در حوزه موسیقی فرهنگ‌سراها و کلاس‌های آموزشی فعالیت و پیشرفت خوبی داشتند؛ همچنین در حوزه انجمن خوشنویسی فعالیت‌های خوب و ارزنده‌ای اتفاق افتاد و کارگاه‌های آموزشی درزمینه هنرهای مذکور برگزار گردید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند اشاره‌ای به برپایی چند دوره نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان دماوند داشت و بیان کرد: با وجود همه فعالیت‌های انجام شده، با توجه به اشراف به عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نهاد نسبت به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان نسبتا کم‌توجه‌تر بوده است.
مقدم خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه ادبیات فارسی، کتاب و کتابخوانی و قرآن و عترت کم توجهی صورت گرفت، هرچند که در سال‌های گذشته به فراخور زمانی و مکانی در این حوزه‌ها فعالیت‌هایی انجام شد، اما کمترین فعالیت در حوزه کانون‌های فرهنگی مساجد بود.
وی عنوان کرد: در سال جاری رویکرد ما هم در فعالیت‌های هنری شهرستان دماوند و هم در حوزه‌های تخصصی در زمینه موارد مذکور بیشتر خواهد شد و سعی بر جبران کاستی‌ها داریم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد این شهرستان از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی هستند که می‌توانند در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی موثر باشند؛ آنچه از خروجی فرهنگ می‌توانیم داشته باشیم از حوزه‌های کانون فرهنگی مساجد و افراد نخبه فعال در حوزه فرهنگ دینی هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
مقدم از پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در زمینه فعالیت‌های آموزشی در حوزه حفظ معانی و مفاهیم قرآن و ترویج آموزه‌های عترت ائمه اطهار(ع) فعالیت کنیم و سعی در مشارکت در این زمینه داریم .
وی اذعان داشت: خوشبختانه به نظر می‌رسد که توجه کافی به انجمن‌های هنری در شهرستان دماوند شده است و از همه انجمن‌ها انتظار داریم که روند حرکت آنها با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، بیشتر توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: هدف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ و رشد آموزه‌های اسلامی است و هدف این نهاد در نظام جمهوری اسلامی چیزی جز این نیست که باید محقق شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا