یادداشت مهمان رضا عیوضی‌‌پور عضو انجمن‌ علمی‌ حقوق دماوند؛

تنبیه‌ یک‌ متجاوز

📝یادداشت مهمان رضا عیوضی‌‌پور عضو انجمن‌ علمی‌ حقوق دماوند؛

بامداد روز ٢٦ فروردین‌‌ماه سال ١٤٠٣ حمله‌ موشکی‌ و پهپادی‌ ایران به‌ اسرائیل‌ در صدر اخبار جهان قرار گرفت‌ و برای‌ اولین‌ بار از سال ١٩٦٧ جنگ‌ های‌ اعراب و اسرائیل‌، اسرائیل‌ از فاصله‌ ١٥٠٠ کیلومتری‌ هدف حملات سنگین‌ موشکی‌ قرار گرفت‌.

تمام سرویس‌ های‌ اطلاعاتی‌، ماهواره‌ای‌، امنیتی‌ و نظامی‌ ناتو و امریکا و انگلیس‌ و فرانسه‌ با امادگی‌ قبلی‌ در خدمت‌ اسرائیل‌ قرار گرفتند و ارتش‌ اردن نیز به‌ عنوان متحد امریکا توان اطلاعاتی‌ و نظامی‌ خود را و حتی‌ اسمان خود را در خدمت‌ اسرائیل‌ قرار داد.

مردم بیت‌ المقدس اشغالی‌ عبور موشک‌ های‌ ایرانی‌ را بر فراز شهر خود مشاهده کردند تصاویر ضبط‌ شده از این‌ شهر نشان میدهد که‌ موشک‌ های‌ نقطه‌ زن ایرانی‌ از گنبد اهنین‌ و سایر سامانه‌ های‌ دفاعی‌ ناتو و اسرائیل‌ عبور کردند.

در هفته‌ جاری‌ یک‌ کشتی‌ تجاری‌ اسرائیلی‌ در آب‌های‌ امارات متحده عربی‌ توسط‌ نیروهای‌ دریایی‌ ایران توقیف‌ و به‌ سواحل‌ ایران هدایت‌ شد تا پاسخی‌ دیگر به‌ حمله‌ اسرائیل‌ به‌ کنسولگری‌ ایران را نقدا دریافت‌ دارد.

آنچه امروز در غزه و نسل‌ کشی‌ فلسطینیان توسط‌ اسرائیل‌ انجام می‌شود جزو با حمایت‌ تمام عیار آمریکا میسر نبوده است‌ و امریکا قطعنامه‌‌های‌ سازمان ملل‌ را برای‌ آتش ‌ بس‌ در نوار غزه را با استفاده از حق‌ وتو خود بلا اثر کرده است‌ و در صدد است‌ تا اخرین‌ رگه‌ های‌ مقاومت‌ غزه را بشکند حتی‌ به‌ قیمت‌ قربانی‌ شدن ٣٥٠٠٠ هزار فلسطینی‌ که‌ به‌ لطف‌ خدا موفق‌ نبوده است‌.

پایگاه هوایی‌ نواتیم‌ اسرائیل‌ یکی‌ از بزرگترین‌ پایگاه.های‌ هوایی‌ این‌ کشور هدف موشک‌ های‌ کروز ایرانی‌ قرار گرفته‌ و به‌ کلی‌ تخریب‌ شده است‌.

واقعیت‌ این‌ است‌ که‌ بخش‌ کوچکی‌ از توان موشکی‌ ایران در حمله‌ به‌ اسرائیل‌ به‌ کار گرفته‌ شد تا اسرائیل‌ و متحدانش‌ طعم‌ شعله‌ های‌ اتش‌ موشک‌ های‌ ایرانی‌ را مزمزه کنند و به‌ همان نسبت‌ مردم مظلوم غزه با دلگرمی‌ بیشتری‌ به‌ مبارزه مشروع و به‌ حق‌ خود ادامه‌ دهند.

ادعاهای‌ امریکا و اسرائیل‌ و متحدان ان در رهگیری‌ موشک‌ ها پهپاد های‌ ایرانی‌ چیزی‌ جز ادعاهای‌ واهی‌ نیست‌ تصاویر ضبط‌ شده از سراسر اسرائیل‌ نشان از عبور بخش‌ عمده موشک‌ ها و پهپاد های‌ ایرانی‌ از سامانه‌ های‌ دفاعی‌ ناتو و اسرائیل‌ است‌ و صد البته‌ احتمال رهگیری‌ تعداد محدودی‌ از موشک‌ ها و پهپاد ها چیزی‌ از ارزش های‌ یک‌ دفاع مشروع و تاریخی‌ نمی‌کاهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا