تلاش ۶ ساعت برای نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در برف مسیر دریاچه‌های تار و هویر/ بی‌توجهی گردشگران به هشدارهای هواشناسی و عبور از جاده مسدود شده عامل این اتفاق بود

با تلاش ۶ ساعته جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، اهالی، دهیاری و شورای اسلامی روستای هویر پنج نفر گردشگر گرفتار شده در برف مسیر دریاچه‌های تار و هویر نجات یافتند.

سعید طاهری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گیرافتادگی پنج نفر در حوالی دریاچه هویر به هلال احمر شهرستان دماوند اعلام گردید که بلافاصله نجاتگران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امدادونجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: گردشگران علی‌رغم مسدودی جاده کوهستانی منتهی به دریاچه هویر و تار به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که از ساعت ۵ بامداد گیرافتاده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای هویر این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری تصریح کرد: همچنین همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست میشود به هشدار های هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه ، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

همچنین نجاتگران حاضر در این عملیات آقایان باغبانجو و رحمتی بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا