تغییرات جمعیتی؛ مشکل بزرگ دماوند و فیروزکوه

mohammad esmaeel saeedi (2)عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، یکی از معضلات اساسی دو شهرستان دماوند و فیروزکوه را تغییرات جمعیتی دانست و‌ گفت: این معضل اغلب در فصول مختلف سال نمایان شده به گونه‌ ای که در برخی از زمان‌ ها جمعیت این شهرستان‌ ها به چند هزار نفر رسیده و این مناطق را با مشکلات اقتصادی مواجه می‌سازد.

به گزارش تارود، محمد اسماعیل سعیدی در تشریح سفر اعضای کمیسیون اجتماعی به شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند،‌ افزود: این سفر که اکنون نیز ادامه دارد به منظور بررسی مشکلات و معضلات این شهرستانها صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ابتدای این سفر در جلسات شورای اداری شهرستان فیروزکوه با حضور مسئولان این شهرستان حضور پیدا کردیم و اکنون نیز در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ درباره عمده‌ترین مشکلات در شهرستان‌ های فیروزکوه و دماوند، تصریح کرد: از معضلات اساسی این دو شهرستان تغییرات جمعیتی است که در فصول مختلف سال و ایام خاص نمایان می‌شود به عنوان مثال با توجه به وجود مناظر طبیعی و اماکن تاریخی در این شهرستان‌ها، در برخی از فصول سال جمعیت به چند هزار نفر می‌رسد و این شهرستان ها را با مشکلات اقتصادی مواجه می‌سازد.

وی یاد آور شد: همچنین برخی روستاها خالی از سکنه هستند که در زمان‌ هایی مانند شروع فصل تابستان حدود 200 خانوار به میزان جمعیت این شهرستان ها اضافه می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از سویی دیگر به دلیل همجواری شهرستان‌ های فیروزکوه و دماوند با استان تهران برخی بر این باور هستند که این دو، معضلات مالی نداشته و به دلیل دارا بودن کلان‌شهری مثل تهران این دو شهرستان نیز از اعتبارات کافی برخوردارند که همین مساله منجر به بی‌توجهی نسبت به تزریق اعتبارات به این دو شهرستان شده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا