امام جمعه آبسرد:

تعیین تکلیف حریم شهر آبسرد سال‌ها مسکوت مانده است

امام جمعه شهر آبسرد گفت: تعیین تکلیف حریم شهر آبسرد سال‌ها مسکوت مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی در نشست بررسی مشکلات حوزه شهری با حضور مسئولان استانی در شهرداری آبسرد اظهار داشت: برای آرامستان این شهر قبلا زمینی به مساحت 4 هکتار اختصاص یافته است اما به نتیجه ای نرسید، آرامستان از ضروریات این شهر است و از جهات مختلف باید مورد توجه باشد.

وی افزود: افسردگی و آسیب روانی شهروندان به علت اینکه اموات در قلب شهر دفن می‌شوند کاملا ملموس است و باید نسبت به این موضوع حتما دقت شود.

امام جمعه آبسرد گفت: فراهم کردن ورزشگاه و ابزار ورزش باید در اختیار جوانان قرار داده شود تا از آسیب‌های اجتماعی به دور باشند لذا نیاز است زمینی جهت این موضوع درنظر گرفته شود.

میرشریفی ادامه داد: هدف از ایجاد میدان تره بار این است که محصولات باغی و کشاورزی با قیمت مناسب به دست مصرف کنننده برسد اما این مهم واقعا عملی نمی‌شود و جایگاه باید در اختیار مجموعه مدیریت شهری باشد.

وی تصریح کرد: حریم شهر نیز موضوعی است که سال‌ها در آبسرد مسکوت مانده است و هنوز طرح‌های 20 سال گذشته را طی می‌کنیم زیرا هنوز طرح درستی برای کیلان تهیه نشده است.

امام جمعه آبسرد اضافه کرد: کیلان و آبسرد هر دو در مثلثی صاحب امتیاز و صاحب ملک و زمین هستند بنابراین باید در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود.

میرشریفی گفت: معضل آب بر کسی پوشیده نیست این موضوع بارها و طی سال‌های گذشته مطرح و پیگیری شد اما متاسفانه قومیت گرایی اجازه نداد که راهکارهایی عملیاتی شوند. اگر آب به هومند آبسرد تزریق می‌شد آن هم فقط در زمستان امروز شاهد کم آبی آبسرد و کیلان نبودیم.

وی عنوان کرد: استعلام اراضی که در کمیسیون ماده 5 مطرح می‌شوند از شهر می‌گیرند و گاهی این استعلام گزینشی می‌شود، 4 مورد شامل کمیسیون ماده 5 بودند که مورد اول به دلیل اینکه نگاه شهری تبعیض آمیز بود مسکوت ماند و مابقی با رای کمیسیون اجرا شد.

امام جمعه آبسرد افزود: ورودی شهر آبسرد از بلوار خامنه‌ای همچنین ایجاد درآمد پایدار در شهر آبسرد از دیگر موضوعاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. شهرداری اکنون هیچ درآمدی ندارد و باید درامد پایدار احیا شود.

میرشریفی ادامه داد: باید دید آیا کشاورزی مقرون به صرفه است یا نه، ضرورت دارد به کشاورزان خدمت کنیم و از تولیدات کشاورزی صنایع تبدیلی راه اندازی شود تا کشاورزان در فروش میوه‌ها متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا