نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

تعلل وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح کمربندی جنوبی دماوند را به تأخیر انداخت/ درخواست از استاندار تهران به قید فوریت برای تشکيل جلسه شوراي ترافیک استان جهت نهایی شدن طرح کمربندی دماوند

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلل وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح کمربندی جنوبی دماوند را به تأخیر انداخت، گفت: از استاندار تهران به قید فوریت برای تشکيل جلسه شوراي ترافیک استان جهت نهایی شدن طرح کمربندی دماوند درخواست داریم.

سید احمد رسولی‌نژاد در حاشیه نشست بررسی وضعیت راه‌های مواصلاتی و طرح‌های پیشنهادی اجرای پروژه کمربندی جنوبی دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: به دنبال نشستی در خردادماه در وزارت راه و شهرسازی یک موافقت‌نامه بین وزیر راه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیا منعقد شد که براساس بند اول این قرارداد، قرارگاه حداکثر سه ماه فرصت داشت که مطالعات را انجام دهد.

وی افزود: در 28 شهریورماه مطالعات انجام و 6 راه حل پیشنهاد شد که شامل کنارگذر و میان‌گذر و احداث تونل و پل و تقاطع غیرهمسطح بود، رقم‌ها متفاوت است و ممکن است در طول سال اعتبارات موردنیاز هر کدام از گزینه‌های انتخابی برای ساخت دو تا سه برابر بیشتر شود.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق توافقنامه وزارت راه و شهرسازی تا پایان مهر فرصت داشت که نظر خود را بدهد اما متاسفانه در 25 مهرماه با تاخیر به شورای ترافیک نامه نوشت و این زمانی بود که استاندار سابق تغییر پیدا کرد و تا استقرار استاندار جدید حدود 40 روز بلاتکلیف بودیم.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: شورای ترافیک موضوع را به یک کمیته محول کرد که کمیته بسیار ضعیف عمل کرد لذا از استاندار جدید که زمانی فرماندار دماوند بود و شناخت کافی از این شهرستان دارد، خواستار برگزاری نشستی در این باره شدیم تا زودتر راه‌حل انتخاب شود.

وی گفت: به دنبال تعلل وزارت راه و شهرسازی در پیگیری موضوع کمربندی، شورای ترافیک استان نیز تعلل کرد که با دستور استاندار سابق جلسه‌ای تشکیل شد که آن هم بسیار ضعیف و بی نتیجه بود و موکول به جلسات بعدی شد.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: چند مطلب مخصوصا حوادث جاده‌ای در این پروژه باید دیده شود همچنین تعطیلات گسترده‌ای در کشور وجود دارد و محور پرتردد فیروزکوه از نظر مردم مناسب‌ترین جاده شمالی کشور است.

رسولی‌نژاد گفت: میلیون‌ها مسافر از استان‌های مختلف از محور فیروزکوه عبور می‌کنند بنابراین باید این عوامل را باید دید و مشکلات را سریعا رفع کرد.

وی بیان داشت: بعد از این جلسه بلافاصله با استاندار تماس گرفته و جلسه‌ای فوری با ریاست شورای ترافیک استان تشکیل خواهم داد تا هر کدام از راه‌ها که به نفع مردم و مناسب‌ترین روش است انتخاب شود.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در ایجاد کنارگذر بحث تملک نیز مطرح است و دولت توانایی مالی ندارد که همزمان با اجرای یک ابرپروژه تملک کند لذا از آنجا که قادر به تملک در زمان اجرا نیست رقم‌ها افزایش می‌یابد و باید چندین هزار میلیارد تومان فقط بابت تملک هزینه کنیم که این شدنی نیست.

وی ادامه داد: امید است استاندار به این موارد توجه کند و جلسه‌ای به فوریت تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا