رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند:

تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان دماوند به ۳۴ هزار نفر رسید/ افراد تحت پوشش بیمه سلامت با ارائه کارت ملی به مطب یا بیمارستان خدمت دریافت می‌کنند

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند گفت: تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان دماوند به ۳۴ هزار نفر رسید.

محمد مصفا در گفت‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به هفته بیمه سلامت از سوم تا نهم آبان‌ماه اظهار داشت: اداره بیمه سلامت دماوند از سال 1379 فعالیت خود را آغاز کرد، در شهرستان دماوند با جمعیتی بیش از 110 هزار نفر، حدود 34 هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند.

وی افزود: از این بیمه شدگان حدود 8500 نفر بیمه کارمندی، 12 هزار نفر بیمه روستائیان و 6000 نفر سایر اقشار هستند که سایر اقشار شامل پدران و مادران و خانواده شهدا، جانبازان و طلاب می‌باشد.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند گفت: 6000 نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که به صورت کاملا رایگان بیمه شده‌اند همچنین 1500 نفر بیمه ایرانیان دارند.

مصفا ادامه داد: بیمه سلامت مفتخر است که در دماوند با بیش از 100 مطب، داروخانه، مرکز آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی قرارداد دارد و دو بیمارستان در شهرستان نیز با این بیمه همکاری داشته و خدمات دهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از خدمات مهمی که اخیرا افزوده شده است خدمت‌دهی به صورت نسخه الکترونیکی است یعنی دیگر دفترچه‌ای چاپ نشده و به کسی دفترچه بیمه ارائه نمی شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند اضافه کرد: در این خدمت بیمه شده با کارت ملی به مطب یا بیمارستان مراجعه کرده و خدمت می‌گیرد سپس با استفاده از کد رهگیری به داروخانه، آزمایشگاه یا داروخانه مراجعه می‌کند و خدمات لازم را دریافت می‌کند.

مصفا گفت: در ایام شیوع کرونا سازمان بیمه سلامت به طور کامل در خدمت بیماران کرونایی بوده و داروهایی که برای بیماران کرونایی نیاز بوده را تحت پوشش قرار داده است.

وی تصریح کرد: در بیمارستان نیز بیماران کرونایی به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، روند بیمه کردن سریعا انجام شده و بیماران با بیمه خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند عنوان کرد: داروهای بیماران کرونایی از طریق بیمه‌ تهیه شده لذا هزینه سنگین داروهای کرونایی تا حد زیادی از دوش آنها برداشته شده و بیمه توانسته این خدمت را نیز به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا