بخشدار مرکزی دماوند:

تعدادی از اماکن ورزشی در روستاهای شهرستان دماوند سند مالکیت تفکیکی ندارند/ تغییر کاربری اراضی روستایی به ورزشی یکی از مشکلات است/ نیمه کاره ماندن سالن ورزشی روستای جابان دماوند

بخسدار مرکزي دماوند  گفت تعدادی از اماکن ورزشی در روستاهای شهرستان دماوند سند مالکیت تفکیکی ندارند و تغییر کاربری اراضی روستایی به ورزشی یکی از مشکلات است.

اسماعیل سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در بخش مرکزی دماوند 45 روستا وجود دارد و اغلب درخواست‌های شوراها و دهیاران از نماینده و فرماندار و سایر مسئولان در زمینه ساخت سالن ورزشی است.

وی افزود: در برخی از روستاهای بزرگ شامل گرمابسرد، آرو و سربندان سالن ورزشی وجود دارد، در روستای جابان نیز سالنی وجود دارد که قرارگاه خاتم الانبیا آنرا احداث کرده است.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: سالن ورزشی که می‌بایست توسط اداره ورزش در جابان احداث می‌شد توسط شورا و دهیاری در مرحله فوندانسیون است اما چند سال است که تعطیل شده و عملا کاری انجام نشده است.

سلیمانی ادامه داد: روستای مراء نیز دارای سالن ورزشی است، در روستا وادان یک سالن ورزشی نیمه کاره وجود دارد که با هماهنگی شورای و دهیاری مجددا ساخت آن آغاز شده اما به دلایلی عملیات توقف پیدا کرده و انتظار می‌رود اداره ورزش ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره ورزش امکانات و اعتبارات کافی را ندارد از ظرفیت شوراها و خیرین و دهیاری‌ها استفاده می‌کنیم، دو روستا درخواست احداث سالن ورزشی دارند

بخشدار مرکزی دماوند  بیان داشت: اکثر اماکن ورزشی در سطح روستاها مانند روستای آیینه ورزان سند مالکیت تفکیکی ندارند در حالی که مجموعه شورا و خیرین اماده احداث سالن هستند و اخرین مصوبه در بازدید روستایی این بوده که اداره ورزش سند این مجموعه را بگیرد اما هنوز اقدامی نکرده است.

سلیمانی گفت: در روستای زان نیز به همین شکل است و برآورد شده که حداقل 4 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز کار وجود دارد اما باید حتما با اداره ورزش هماهنگی صورت گیرد تا نظارت وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: خانه ورزش روستایی اقدامی مثبت بود که راه اندازی شد اما نظارت بر آن نیز باید مدنظر قرار گیرد زیرا صرفا افتتاح شده و ادامه فعالیت ورزشی را در آن شاهد نیستیم.

بخشدار مرکزی دماوند افزود: پیگیری برای تغییر کاربری اراضی روستا به ورزشی یکی از مشکلات است، در طرح هادی روستای سیدآباد کاربری ورزشی تعریف شده بود و باید این کاربریها در طرح لحاظ شوند تا مصوب شوند اما اکثرا مالکیت شخصی دارند و باید ابتدا این مساله رفع شود.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا