تصویب بودجه ۸۸۰ میلیاردی شهرداری کیلان

بودجه ۸۸۰ میلیاردی شهرداری کیلان تصویب شد.

پیمان آقاجان احمدی رئیس شورای اسلامی شهر کیلان در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود با اعلام خبر تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر و شهرداری کیلان گفت : بودجه سال ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر و شهرداری کیلان که از هم اکنون جهت اطلاع عموم منتشر شده است؛ تصویب و عصر سه شنبه ابلاغ شد.

وی گفت: بودجه شورای اسلامی شهر با مبلغ ۲,۸۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال به تصویب رسیده که از این مبلغ ۶۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال مربوط به هزینه حسابرسی شهرداری و شورای اسلامی شهر می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان عنوان کرد: مبلغ بودجه سالیانه شورای شهر و حق الجلسه اعضاء بر اساس بخشنامه و آیین نامه های فرادستی تعیین شده و این نهاد امکان اظهار نظر در رابطه با مبلغ اعتبار مربوط به خود را ندارد.

آقاجان احمدی ادامه داد: شهرداری برای سال آتی اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی را در نظر گرفته و طی لایحه ای جهت تصویب تقدیم شورای شهر نموده بود که پس از بررسی نظر شورا را جلب نکرد.

وی گفت: شورای شهر به عنوان مرجع تصمیم گیر و برنامه ریز شهر با اعتقاد به الزام شهرداری به تلاش بیشتر از یک سو و با در نظر گرفتن نیازهای شهر از طرفی دیگر مبلغ پیشنهادی را پایین تر از میزان لازم دانست و آن را نپذیرفت که متعاقب آن و پس از برگزاری جلسات متعدد ، بررسی و تبادل نظر اعتباری نزدیک به ۸۸ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ تعریف و نهایتاً به تصویب شورای شهر رسید.

*نرخ رشد چشمگیر اعتبار شهرداری کیلان در سال آینده/ دریافت ردیف بودجه برای پد هلیکوپتر و احداث سوله بحران در شهر کیلان/ طرح‌ها و پروژه‌های ورزشی جدید برای شهر کیلان در بودجه ۱۴۰۲ تعریف شده‌اند

آقاجان احمدی در این زمینه گفت: نرخ رشد چشمگیر اعتبار سال آینده و بالاتر بودن قابل توجه در صد اعتبارات عمرانی نسبت به جاری از حداقل الزام چهل به شصت، موضوعی مهم و قابل توجه است اما قرار گرفتن طرح ها و پروژه های جدید و تاُثیر گزار از ویژگی های امید افزون و ارزشمند بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری کیلان می باشد.

مواردی همچون پد هلیکوپتر و احداث سوله بحران سنوات قبل هم در بودجه سالیانه دارای ردیف بودند که متاُسفانه هرگز به اجرا نرسیدند. این موارد در بودجه مصوب سال آینده هم باز تعریف شده اند و با توجه به مذاکراتی که با اورژانس و هلال احمر انجام شده امیدواریم شاهد آغاز فرایند احداث باشیم.

وی در ادامه گفت: اما بند هایی همچون احداث استادیوم پنج هزار نفری، دریاچه کوثر، محور توریستی _ ورزشی امام علی(ع)، احداث مراکز گردشگری، بومگردی و… سابقه ای در اعتبارات سنوات گذشته نداشته و به عنوان طرح ها و پروژه های جدید در بودجه ۱۴۰۲ تعریف شده‌اند. این طرح های جدید هر کدام به تنهایی قابلیت تاُثیر گذاری مثبت در عرصه های گوناگون را دارند.

آقاجان احمدی رشد بودجه ۱۴۰۲ را امیدوار کننده دانست و گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ که توسط اعضاء محترم دوره پنجم تنظیم شده بود کمتر از سی میلیارد ، سال ۱۴۰۱ بالغ بر پنجاه و چهار میلیارد و با توجه به اعتبار هشتاد و هشت میلیاردی سال آتی ، رشد حدوداً سیصد در صدی را شاهد هستیم که البته رشد اعتبار عمرانی سال جاری و سال آینده در مقایسه با مدل بودجه نویسی سنوات قبل، تغییر بی نظیری بوده که در گذشته رخ نداده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان در پایان گفت : کیلان عزیز با بهترین مردمان، شهرِ فرصت هاست ، شهری تاریخی ، بزرگ و مملو از موهبت های الهی که متاُسفانه کمترین بهره برداری از آنها نشده اما با حرکت جهادی که از ماه های قبل آغاز شده حتماً فردایی بهتر را نظاره گر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا