رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند:

تشکیل پرونده برای ۵۹۶ مورد شکایت مردمی توسط واحد بازرسی اتاق اصناف دماوند/ پلمب ۱۶۱ واحد صنفی متخلف به‌علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از تشکیل پرونده برای ۵۹۶ مورد شکایت مردمی توسط واحد بازرسی اتاق اصناف دماوند و پلمب ۱۶۱ واحد صنفی متخلف به‌علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا میرزا کریمی با اشاره به عملکرد این نهاد در شش ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در راستای انجام اقدامات مرتبط با این نهاد از ابتدای سال با توجه به شرایط حاکم به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تدابیر و سیاست‌های لازم اتخاذ و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس دو اکیپ بازرسی از صنوف مختلف در سطح شهرستان در دو نوبت صبح و عصر فعالیت داشتند و با متخلفان بدون هیچ گونه اغماض و چشم پوشی برخورد لازم انجام می‌شد.

میرزا کریمی‌ با بیان اینکه در طی شش ماهه نخست سال جاری ۸ هزار و ۸۷۰ مورد بازرسی از صنوف انجام شد، تصریح کرد: در طی گشت‌های مشترک و بازرسی‌ها ۱۶۱ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم  رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نداشتن پروانه کسب و شکایات مردمی پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اضافه کرد: همچنین صدور یک هزار و ۷۷۵ اخطار پلمب و ۲۴۵ برگه جریمه نیز از دیگر اقداماتی است که در طی این بازرسی‌ها انجام شد.

این مقام مسئول رسیدگی به شکایات حضوری مردم را یکی از دیگر اقدامات این نهاد در طی این مدت عنوان کرد و گفت: ۶۴۵ مورد شکایت حضوری مردم از صنوف مختلف را داشتیم که از این میزان ۵۹۶ پرونده، مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی همچنین بررسی کمبود اقلام و افزایش قیمت کالا در سطح بازار را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد برشمرد و بیان کرد: در برخی از اقلام و کالاها از قبیل مرغ، تخم مرغ، برنج، گوشت، میوه و صیفی‌جات، حبوبات، لبنیات، لوازم یدکی، کیف و کفش، آهن آلات، مصالح و رنگ و ابزار و کاغذ در طی این مدت شاهد افزایش قیمت بودیم و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با کمبود روغن جامد در فروشگاه‌ها مواجه هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا