تشویق جوانان، نوجوانان و کودکان به تلاوت، حفظ قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ دولت سیزدهم درباره رشد تولید و مهار تورم رویکردها و عملکرد مثبتی داشته است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه تشویق جوانان، نوجوانان و کودکان به تلاوت، حفظ قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: دولت سیزدهم درباره رشد تولید و مهار تورم رویکردها و عملکرد مثبتی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: اگر کسی یقین داشته باشد که در معامله با خداوند هیچ زیانی نیست و مطمئن باشد که با انفاق، مالش تمام نمی‌شود بلکه زیاد می‌شود، قطعاً وارد این تجارت پرسود خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و مکان‌های عام المنفعه با پول بانوان ساخته شده که به عنوان صدقه جاریه در اعمال آنها ثبت و ضبط است و بعد از مرگ، همچنان ثواب به پرونده عمل ایشان روانه می‌شود.

️امام جمعه دماوند گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پرداخت صدقات و انفاق کردن در راه خدا است، باید قدر این فرصت را بدانیم.

️وی تصریح کرد: رسیدگی به فقرا و نیازمندان و اطعام کردن آنها و افطاری دادن به روزه‌دار نیازمند، هم وظیفه است و هم دارای ثواب بزرگ الهی که ثواب آزاد کردن برده در راه خدا را دارد و باعث آزادی از آتش جهنم است.

️امام جمعه دماوند عنوان کرد: یکی از بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن و توجه به معانی آیات الهی است؛ این ماه بهار قرآن است و خواندن یک آیه از قرآن در این ماه معادل ثواب قرائت کل قرآن در سایر ماه‌ها است.

️فتاح دماوندی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار فعالان قرآنی کشور تاکید کردند که نکند روزی بر ما بگذرد و قرآن نخوانیم؛ بلکه همه ما باید روزانه آیاتی از قرآن را تلاوت کنیم.

️وی عنوان کرد: رهبر گرانقدر توصیه کردند که جلسات قرآنی در مساجد و منازل باید تکثیر شود و تعداد این محافل زیاد شود.

️امام جمعه دماوند بیان کرد: همه مساجد شهرستان دماوند باید حداقل یک شب در هفته را به قرآن و تلاوت و تفسیر و ترجمه آن بپردازند.

️فتاح دماوندی گفت: تشویق جوانان، نوجوانان و کودکان به تلاوت و حفظ قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا جامعه ما، جامعه قرآنی و مورد پسند امام زمان‌(عج) بشود.

️وی عنوان کرد: فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را به همه ایرانیان و شما اهالی محترم شهرستان دماوند تبریک می‌گویم و سال خوبی را برای همگان آرزومندم.

️امام جمعه دماوند گفت: رهبر عزیز انقلاب سال ۱۴۰۲ را سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری کردند و لازم است ارزیابی منصفانه‌ای در این مورد داشته باشیم‌.

️فتاح دماوندی بیان کرد: دولت سیزدهم در این سال توانست چند هزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و همزمان، بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که قابل تحسین است.

️وی گفت: در زمینه مهار تورم گرچه طبق آمار، کاهش ثبت شده است اما چون هنوز تورم بالای ۴۰ درصد وجود دارد مردم کاهش آن را حس نکرده‌اند.

️امام جمعه دماوند بیان کرد: منظور ما از مهار تورم به معنای جلوگیری از رشد فزاینده سطح عمومی قیمت‌هاست؛ یعنی بد موجود بدتر نشود.

️فتاح دماوندی عنوان کرد: برخی از مردم به ثبات تورم هم امید دارند و البته همه توقع دارند که روند تورم آن کاهشی و محسوس شود.

️وی گفت: دولت سیزدهم درباره رشد تولید و مهار تورم رویکردها و عملکرد مثبتی داشته است؛ اما پایدار کردن و محسوس کردن این اقدامات در سفره مردم تلاش بیشتر دولتمردان را می‌طلبد.

️امام جمعه دماوند بیان کرد: ماه مبارک رمضان برای فلسطینی‌ها یک فرصت بزرگ در اثبات حقانیت و مظلومیت و برای صهیونیست‌ها یک تهدید عظیم و ترسناک در محکومیت و منفور شدن بیشتر در جامعه جهانی و افکار عمومی است‌.

️وی تصریح کرد: هر سال در ماه مبارک رمضان اشغالگران اسرائیلی برای کنترل بیت المقدس با دشواری‌های زیادی مواجه هستند، اما امسال وضعیت بدتری را در پیش رو دارند.

️امام جمعه دماوند گفت: هرگونه تهدید و آزار و اذیت نمازگزارانی که به قصد اقامه فریضه الهی به سوی قبله اول مسلمین می‌روند، می‌تواند به انفجار و انتفاضه بزرگ دیگری تبدیل شود.

️فتاح دماوندی گفت: قلوب مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه جریحه‌دار است و حماقت‌های پی در پی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان واکنش‌های کوبنده بیشتری از جبهه مقاومت را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای پیروزی جبهه مقاومت به برادران و خواهران مجاهدمان در غزه و فلسطین و یمن و لبنان و عراق دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا