تشریح برنامه‌های ستاد ارتحال به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در شهرستان دماوند/ 1600 زائر دماوندی در قالب 40 کاروان زیارتی به حرم امام خمینی(ره) اعزام خواهند شد

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دماوند ضمن تشریح برنامه‌های ستاد ارتحال به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در این شهرستان، گفت: 1600 زائر دماوندی در قالب 40 کاروان زیارتی به حرم امام خمینی(ره) اعزام خواهند شد.

سروان  محسن صفری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود اظهار داشت: در خصوص اعزام کاروان در 14 خرداد تدابیر امنیتی پیش بینی شده و هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نظامی صورت گرفته است و پلیس راهور نیز ترافیک را کنترل خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به ابلاغیه از سوی استانداری در خصوص اینکه شهرداری‌های تمام شهرستان‌های استان تهران در محدوده حرم ایستگاه صلواتی داشته باشند مجوز استقرار این ایستگاه‌ها در محدوده پارکینگ کاروان اعزامی از شهرستان دماوند را اخذ کردیم تا پذیرایی از زائران شهرستان در محدوده حرم انجام شود و نیز مرکزی به عنوان مرکز شاخص برای پذیرایی و خدمت به زائرین هنگام بازگشت باشد.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: در محل مذکور ستاد گمشدگان را تشکیل می‌دهیم و در تراکت‌هایی که در اختیار زائران قرارمی‌دهیم کروکی مسیرها از حرم به پارکینگ و… مشخص است همچنین شماره تلفن ستاد گمشدگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

صفری‌پور ادامه داد: یک بالن در نظر گرفته‌ایم که اسم شهرستان دماوند بر روی آن نقش می‌بندد تا به عنوان نقطه شاخص از محدوده حرم زائران بتوانند با دیدن بالن مسیر پارکینگ را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: سهمیه ابلاغی از شهرستان دماوند در سال گذشته 350 نفر بود اما حدود 1200 نفر به حرم اعزام شدند، سهمیه امسال 2500 نفر بود که تمام برنامه‌ریزی‌ها و پیش بینی‌ها بر مبنای این تعداد را داشتیم اما با توجه به اینکه استقبال از سایر استان‌ها نیز زیاد شده است امسال حضور جمعیت میلیونی در مراسم رحلت امام خمینی پیش بینی می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دماوند عنوان داشت: با استقبال سایر استان‌ها و محدودیت‌های حرم، روز گذشته سهمیه اعزامی شهرستان دماوند از 2500 نفر به 1600 نفر کاهش یافت.

صفری‌پور گفت: از برخی افرادی که از قبل ثبت نام کرده بودند عذرخواهی می‌کنیم زیرا احتمال محدودیت وجود دارد و ممکن است نتوانیم همه را اعزام کنیم اما برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهیم که رضایت شهروندان را جلب کنیم که از طریق حوزه ها و بسیج محلات اطلاعرسانی می‌شود.

وی گفت: در خصوص برنامه‌های ستاد ارتحال به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی در شهرستان دماوند امید است امسال با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته 1600 نفر از شهروندان دماوندی در قالب 40 کاروان زیارتی به حرم امام خمینی اعزام خواهند شد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی نیز پیش بینی شده است، بدرقه زائرین به صورت متمرکز با حضور مسئولان شهرستان در صبح روز 14 خرداد برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دماوند افزود: در مسیر تردد در هر اتوبوس زیارت عاشورا برای شادی روح بنیانگذار انقلاب قرائت می‌‌شود، برگزاری مسابقه از وصیت‌نامه امام خمینی از دیگر برنامه‌هاست که جوایزی به زائران اهدا خواهد شد.

صفری‌پور ادامه داد: برای حضور نونهالان و کودکان که به صورت خانوادگی در کاروان حاضر می‌شوند نیز هدایا و برنامه‌های ویژه‌ای دیده‌ایم، همچنین در طول مراسم سخنرانی رهبر انقلاب برگزار می‌شود امید و است بتوانیم راس ساعت در محل سخنرانی ایشان در جوار حرم مطهر حضور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: این مراسم معنوی به عنوان یک قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در 14 خرداد در جهان به نمایش گذاشته خواهد شد لذا اهتمام ویژه‌ای در شهرستان به عمل آمده تا حضور پررنگی را از اقشار و مسئولان شاهد باشیم.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دماوند عنوان داشت: برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز کاروان‌های جداگانه دیده شده است و در پایان مراسم سخنرانی رهبر انقلاب کاروان اعزامی به سمت شهرستان بازمی‌گردد.

صفری‌پور گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تا کنون سه جلسه شهرستانی در خصوص توجیه برنامه برای تمامی ادارات و دستگاه و پشتیبانی صورت گرفته است که خوشبختانه همکاری‌ها انجام و برنامه ریزی‌ها انجام شده و پذیرایی صبحانه و میان وعده و نهار نیز برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شروع مراسم در مرقد امام راحل ساعت 8 و نیم صبح اعلام شده است اتوبوس‌های دماوند ساعت 5 و نیم صبح از شهرستان حرکت خواهند کرد.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان دماوند بیان کرد: در مسیر حرکت پایگاه‌های امدادی هلال احمر و اورژانس در نظر گرفته شده‌اند و پایگاه‌هایی در محدوده حرم در چهار ضلع مستقر می‌شوند همچنین همراه کاروان امدادگرانی همراه کاروان حاضر خواهند شد.

صفری‌پور در خصوص مراسمات در سطح شهرستان دماوند ادامه داد: از شب ارتحال در تمام مساجد سطح شهرستان مراسماتی توسط امور مساجد برگزار خواهد شد و روز 14 و 15 خرداد نیز ایستگاه‌های صلواتی برای شهروندان و مسافران مستقر می‌شوند همچنین فضاسازی شهرستان با محوریت سالگرد ارتحال و قیام 15 خرداد را شاهد خواهیم شد.

وی تصریح کرد: سپاه یک نهاد فرهنگی نیز هست که پاسداری از انقلاب از رسالت‌های آن می‌باشد و برنامه‌ها و مراسم‌هایی که برگزار می‌شوند با توجه به پوشش‌های رسانه‌ای حتی در خارج ازکشور اهمیت دارند چرکه شاهد عمق نفوذ انقلاب در سایر کشورها نیز هستیم که با هدایت‌های رهبر انقلاب این جریان صورت می‌گیرد و متولی بخشی از این اقدامات سپاه می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا