تسریع در روند انتقال آب تارود به دشت هومند

ahmad mir sharifiامام جمعه آبسرد با بیان اینکه انتقال آب تارود از سال 85 در حال پیگیری است، گفت: انتقال آب از سرشاخه‌ های رودخانه تارود جزو خواسته‌ های مردم آبسرد و کیلان است.

به گزارش تارود، حجت ‏الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی در آیین افتتاح و کلنگ‌ زنی پروژه‌ های شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران با محویت شهرستان دماوند در شهر آبسرد بیان کرد: امروز یاد آور حرکت تروریستی است که در عراق رخ داد.

وی اظهار کرد: در این روز آیت‌ الله حکیم در کنار حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) شربت شهادت را نوشید و همچنین این روز یاد آور شهادت شهیدان رجایی و باهنر است.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه داعش ثمره آمریکا و اسرائیل تروریست است، افزود: همه می‌ دانیم که جز استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل، تروریستی وجود ندارد و در این زمینه امام راحل فرمودند که آمریکا تروریست بوده و همه جهان را به آتش کشیده است و برای رسیدن به اهداف خود کاری می‌کند که هر قلمی از نوشتن آن شرم دارد.

میرشریفی با بیان اینکه آن‌ چه بسیار حیاتی به حساب می‌آید و آسایش زندگی بشر به آن مربوط می‌شود، آب آشامیدنی است، تصریح کرد: ‌امام جعفرصادق (ع) فرمودند که آسایش زندگی انسان به سه مورد بستگی دارد که از مهم‏ترین آن‌ها، آب گواراست.

وی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی یکی از توقعات مردم منطقه است، بیان کرد: انتقال آب تارود از بحث‌های سالیان طولانی است و آبسرد، کیلان و اطراف این دو شهر می‌توانند از این نعمت بهره‌ مند شوند.

امام جمعه آبسرد با اشاره به اینکه انتقال آب از سرشاخه‌های آب تارود به دشت هومند آبسرد از سال 85 در حال پیگیری است، افزود: این موضوع باید هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه آبفا باید این موضوع را جزء ضروریات قرار دهد و این طرح عملیاتی شود، افزود: لوله‌ های انتقال آب در سال 89 خریداری شده است و امیدواریم هر چه زودتر این طرح اجرا شود؛ زیرا این موضوع از خواسته‌ های مردم منطقه آبسرد و کیلان است.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه آب نعمت الهی است، گفت: آب سبب ارزش‌ مندی تولیدات و محصولات غذایی می‏شود و اگر هم ‏اکنون تولیدات خوبی داریم، به خاطر وجود آب است و با انتقال آب تارود بسیاری از مشکلات کشاورزان برطرف می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا